Företagande iFokus

Företagande

Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 2064 ggr
freck
2014-01-22 12:27
0

Konsulföretag.

Jag bedriver till en viss del mitt företag som konsultföretag.

Jag undrar om det är några fler här som bedriver konsultföretag och hur gör ni isf för att nå ut till era potentiella kunder?

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Torparmor
2014-01-22 21:12
1

Ett sätt är att gå på de företagsfrukostar som brukar genomföras i kommunerna. Sen beror det på om dina kunder är företag, myndigheter eller privatpersoner. Men börja med företagsfrukostarna.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

freck
2014-01-23 12:49
0

De jag riktar in mig på företag, idrottsföreningar och privatpersoner.
Var kan jag hitta information om företagsfrukost då?

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Torparmor
2014-01-23 21:09
1

De flesta kommuner har en näringslivsenhet, företagscenter eller tillväxtgrupp. Så kolla kommunens hemsida eller ring och fråga. Kolla även på Företagarna och Lions, som brukar ha lokala föreningar

freck
2014-02-02 17:00
0

Ok, men har du några andra tips?

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

freck
2014-03-24 18:02
0

Puttar upp tråden lite och jag vill gärna komma i kontakt med andra konsultföretag och diskutera mer djupgående hur ni arbetar….skicka gärna ett pm.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Torparmor
2014-03-24 21:15
0

Helt vanlig marknadsföring. 

Välj ut en viss bransch och koncentrera dig på den under t ex en månad. Sök på nätet efter säg 10 företag inom den bransch du valt. Kolla hur de arbetar, vilken typ av kunder de har. Försök hitta vilka behov de kan ha av dina tjänster. 

Gör i ordning 2-3 bra erbjudanden anpassade till varje företag. Ring och boka tid för besök eller skicka en presentation av ditt företag som du följer upp med besök inom 1-2 veckor.

Torparmor
2015-06-02 20:57
0

Hur ha det gått? Har du hittat ut till din marknad?

Henrik Larsson
2015-06-09 11:11
0

Är egentligen e-handlare men har fått ett första konsultuppdrag för några veckor lite av en slump faktiskt. Entreprenör som man är håller jag nu på med en sajt inkl "bygge" av konsultgrejen, detta för att klienten ska kunna hänvisa till något. När den är klar kan han tipsa om mig till andra = mer jobb. 
så… se till att skaffa referenser!

Jobbar på www.swehobby.se