Era tips för att hitta grossister?
Vad är era bästa tips för att hitta grossister? Hur gör ni för att förnya ert sortiment?
Själv tycker jag det är lite svårt, eller te är ganska enkelt förutom visst slags te (tex försöker jag hitta mer koffeinfritt te), även örtte är ganska enkelt men tetillbehör är svårt.
De grossister jag hittat har antingen varit såna som jag känt till sedan jag praktiserade på ett ställe som sålde te eller såna som också säljer till privatperson.
l'm back
Titta på alla produkter du kommer över, det står ofta var de kommer ifrån på paketet. Ring konsumentkontakten som står på lådan. Sök på alibaba mfl ställen för egen import.
Jobbar på www.swehobby.se
#1 tyvärr är det sällan såna förpackningar på det jag köper (löste eller porslin som köps styckvis) och har det en förpackning står det nästan alltid på japanska eller kinesiska, men kanske kan jag hitta nått iallafall så jag får kolla.
l'm back
Ja, det finns +1 miljard kineser och japaner att be om hjälp ;)
Har en fbvän som jobbar med handel från Sverige till Kina, sök rätt på Annie Liu Hansson på fb och förklara läget så kanske hon kan hjälpa dig. Om inte det är exakt vad hon gör så har hon säkerligen kontakter att skicka dig vidare till för import, översättning mm.
Jobbar på www.swehobby.se
#3 Jag hade hoppats kunna slippa importera nu i början. Jag blir snurrig i huvudet bara jag tänker på att läsa på om import men det verkar vara mitt enda val.
När det gäller Japan så ska jag däremot fråga min japanskalärare, han har endel kontakter i Japan
l'm back