hobby vs starta eget företag???
Har ÄNTLIGEN fått tummen ur…. Att satsa på att göra mina kreativa hobbies till alster att sälja. Jag har detta på sidan om min 75 % tillsvidare anställning. Men nu står jag här med 1000 frågor. Det bästa för mig är antagligen att starta det i Hobbyverksamhet lr?!! Hur går jag tillväga då, med vinster, reklam för mina produkter osv??? Har även kommit på ett namn som jag ska ha, men kan jag registrera det på hobbynivå lr måste man ha ett företag då?? Åååhhh att ngt så underbart kan kännas så krångligt o förvirrande.:-S behöver verkligen hjälp av er.
I dag så behöver du inte ha ett företag, dock så ger det ett mer seriöst intryck. Men en sk "Egensanställning" kan liknas vid att vara egenföretagare, skillnaden är att du outsoucar(överlåter) det administrativa till ett annat bolag. Man kan kort säga att du hyr in/anställer dig själv via bolaget i fråga. Du är därmed klient till företaget men konsult mot slutkund etc.
Nackdelen är väl egentligen bara att du förlorar en del, men man får anpassa sina priser och ska du bara ha det som hobby så antar jag att omsättningen inte förväntas vara så hög eftersom du jobbar med annat huvudsakligt arbetet med ca: 75%.
Det bästa är att man faktiskt är anställd, och förmåner därtill som du inte har som "egen".
Jag använder mig en del av denna "outsorcingmetdoden".
Läs mer på www.frilansfinans.se
Har du några ytterligare frågor så skicka gärna ett p.m
Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.
aldrig hört talas om "outsorcingmetdoden"!
Men det låter ju smidigt faktiskt
www.fantasygoldcoins.simplesite.com
Metal Coins For Your Game
Det är fruktansvärt smidigt, du reggar ett konto på ex. Frilansfinans eller liknande.
- Du utför ett arbete
- Du går till sajten, loggar in, fyller i diverse uppgifter.
- Du fakturerar.
- Klart!
Du får dina pengar disponibelt, dvs de tar över "inkasso"- biten och du har dina pengar på kontot inom 5 aretsdagar om kund/uppdragsgivare är kreditvärdig.
Så du kan fortsätta med din hobby men få betalt utan konstigheter eller annat krångel. Du kan lägga fokus på det du är bra på och du blir anställd per projekt, per arbetad timme etc.
Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.
Jag använder mig också av Frilans finans. Det fungerar smidigt! :-)
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar