Vilka sociala medier är du på?
Sociala medier är ju ett jättebra sätt att marknadsföra sitt företag, vilket företag man än har i princip.
Vilka eller vilket socialt medium är du på med ditt företag?
l'm back
Själv är jag endast på facebook än så länge, jag kan inte nog mycket om sociala medier för att lägga till nån mer än men det blir det så småningom.
l'm back
Facebook och Instagram. Eftersom jag driver verksamhet inom foto är Instagram perfekt - och även där det går allra bäst.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#2 Skulle pintrest vara nått för dig då kanske?
Vad är din facebook sida?
l'm back
#3 Det kanske skulle kunna vara något! Jag har en privat Pinterest men har aldrig tänkt på att det kanske skulle funka att ha en för verksamheten också. Smart 🙂
Min Facebooksida finns här och min Instagramsida här.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#4 Jag ser att du är hästfotograf, fotar du annat än "bara" hopp, dressyr och liknande?
Jag tror att du skulle kunna få till bra foton på beridet bågskytte också, jag bjöd in Emil att gilla dig, han gillar liksom hästar 😃Kanske far han till dina krokar nån gång så du får ett fototillfälle (han far ju land och rike runt för att föreläsa osv nuförtiden).
l'm back
Inga för företaget. Marknadsfr mig inte heller på något annat sätt.
#6 Hur får du nya kunder då om jag får fråga?
l'm back
Jag har två kunder denna säsong och det fyller den tid jag har. Om jag skulle marknadsföra mig mer måste jag ta tid och kraft som jag kan använda till fakturerbart arbete. Det vore intressant att få in mer uppdrag till högre pris men då riskerar jag att min arbetstid blir mer fragmenterad och även att förlora en viktig kund.
#8 Fast då kanske du marknadsför dig då du inte har dom kunderna längre.
l'm back
Jo tappar jag en kund då blir det till att besöka potentiella kunder i närområdet, de kunder jag har nu har jag samarbetat med sen jag startade eget 2012. Jag börjar snart behöva en hemsida för att kunna nå ut till fler och bredda min verksamhet till lite produkter inom friluftsliv.
#11 Vad är det du gör?
l'm back
Nu håller jag på med en naturtypsinventering(LUCAS) åt EUROSTAT och så gör jag skogsbruksplaner.
Hemsida, blogg o instagram. Jag är en utav de få som vägrar fb.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#14 Jag vägrade facebook tills jag startade eget då skaffade jag facebook till företaget och till mig själv för att undvika att folk som vill kontakta mig som privatperson kontaktar mig på mitt företags sida.
Det känns som en viktig marknadsföringsplattform även om det spås att den ska börja dala relativt snart.
l'm back
#15 fb intresserar mig inte alls. Finns inget behov av det. Det viktigaste är att kunderna är nöjda o pratar med andra hundägare
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#17 Det beror ju lite på vad för slags verksamhet man har och vilken kundkrets vad för slags marknadsföringsplattform man använder. Då jag har en webshop blir det ju främst marknadsföring på internet tex.
l'm back
Eftersom jag inte längre vill skicka varor till kunder, så räcker iFokus för mig. Jag och mitt företag är kända i mer än 40 länder efter alla år, som jag var medlem på Pixelgasm i USA. Tyvärr är den nedlagd nu. På 90-talet räckte det med att söka på Emo eller Röke för att hitta till min hemsida, så jag har aldrig känt något behov av de nyaste sociala medierna. Här i Sverige var jag medlem på Pärlplatsen och Pärlguiden (och några andra). De läggs ju ner den ena efter den andra. I Tyskland är jag medlem på BastelElfe, men tiden räcker inte till mer än iFokus nu.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag finns på facebook, instagram, twitter, hemsida och youpic.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
#20 #21 Länkar hamnar i "Länklista på dina sociala medier" istället
l'm back