Företagande iFokus

Företagande

Etikettprogramvaror
Läst 2141 ggr
CarolineO
0

Coxco webbutik

Tänkte göra en egen tråd för Coxco eftersom vi verkar vara några st som har den… Vi kanske kan hjälpa varandra och ge råd…

JAg har första frågan av många…
Har precis börjat knåpa lite och jag fattar inte vad som är galet. Jag har tagit deras sida och kopierat html som man ska o sen ändrat, allt ser OK ut, men om jag klickar på "lägg i varukorg" fungerar det inte. När jag sen går till varukorgen är den tom.
Har detta med "kodgeneratorn" att göra? Har trixat lite med den men får ingen ordning på det… Hur får man den att faktiskt generera själva koden?

LottaU
0

Vet inte riktigt vad det kan vara.

Har du lagt in många varor? Annars är det nog bättre att börja från början med helt rena koder.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med kodgeneratorn. Vad är det du har ändrat för kod?

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

CarolineO
0

Menar du att ta en av deras tomma mallar?

Ja, i kodgeneratorn måste man ju själv lägga in vilket id det gäller, pris, vikt, dropmeny alternativ osv…

CarolineO
0

Märkte nyss att det fungerar ju inte på de filerna de har skickat heller, så det kanske inte går om man bara förhandsgranskar det? Kanske det inte fungerar förrän man har publicerat det?

LottaU
0

Det första du gör är att ändra på de ställena som de skriver.

Du behöver inte ändra någon grafik förrän senare, om du har tänkt det!

Sen måste du lägga ut alla filerna till din webplats via ftp. Du måste även ha My Sql, för att det överhuvudtaget ska fungera.

När sidan är upplagd, så går du in på www.dinadress.com/admin.

Där går du in och lägger till dina varor med artikelnr, namn, pris m.m.

Inget du kan göra om inte sidan är uppladdad till nätet!

Fråga gärna mer, så ska jag försöka förklara. Det är egentligen väldigt enkelt, men det kan ta ett tag innan man förstår hur det fungerar.

Lycka till

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

CarolineO
0

Grafik… Njae, det är ju bara bilderna som ska ändras från golfskor m.m. till magneter, kläder, smycken o allt vad det är…

My Sql - Vad är det?

www.dinadress.com/admin - ?? What? ALltså min www.carolz.se/admin eller?

Oskyldig

LottaU
0

Ok, tänkte bara om du skulle ändra färg m.m. på webshopen.

Golfskor???

Valde du webshopen i php?

I så fall måste du ha my sql för att webshopen ska fungera. Ta kontakt med ditt webhotell och säg att du vill ha detta. Du kommer då få ett användarnamn och lösenord som du sedan fyller i config.php

Jag skrev adressen på det sättet, för jag visste inte vilken adress du hade. :-)

Ska åka iväg i morgon och kommer inte hem förrän sent på söndagkväll. Men om du vill, så kan jag hjälpa dig så du får igång din butik.

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

LottaU
0

Nu förstår jag nog golfskorna :-)

Du har nog valt html och java. Då behöver du inte my sql.

Ber om ursäkt, tog förgivet att du hade valt php!

Må så gott

Lotta

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

CarolineO
0

Ja, färgen hade jag tänkt ändra… men det får bli en senare fråga =0) Måste klura ut hur jag får det att fungera först… 

Ja, precis, jag har html och java.. HAr "midi java cart"…