Företagande iFokus

Företagande

Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 1009 ggr
Usagi_
0

Hur börjar man?

Hej, har några frågor kring företagande och sådant :) Hur gammal måste man vara för att driva ett företag? När är det man betalar skatt? Vill börja sälja på hobbynivå, inte så "seriöst" som ett företag, är inte myndig heller. Känns väldigt omöjligt dethär. Hur börjar man? Kan man inte börja sälja på ett "enklare" ställe, typ blocket? Som ni kanske märker är jag helt nybörjare på det här men vill lära mig mer!

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

tlover
0

Jag kommer nog hinna svara på mer imorgon men du kan ju börja med att läsa artikeln om hobbyverksamhet, där kanske du hittar lite iallafall

l'm back

Usagi_
0

Tack!

Henrik Larsson
0

Bra att börja i tid! Gå till bibblan och hyllan med företagsekonomi. Där finns ofta bra böcker om marknadsföring, ehandel, försäljning, företagande mm så låna och läs. Fördelen med böcker i början, jämfört med allt på internet, är att det oftast ligger mer arbete och pedagogik bakom dessa än vad det gör i alla random artiklar och blogginlägg överallt. Jag hänger mycket i olika grupper på fb och det är jättevanligt att folk börjar i fel ände, dvs startar nåt kul först och sen inte har en aning om vad de håller på med. Att sen fråga sig fram på internet ger oftast en mängd olika svar tillbaka från personer man inte känner som har varierande kunskap själva. Utan en grundläggande kunskap kan de då trots alla råd inte avgöra vad av dessa som är bra eller dåligt för dem själva. Så gå till bibblan.  Se om du har någon äldre entreprenör i din närhet att bolla frågor och idéer med.  Lycka till!

Jobbar på www.swehobby.se

Sommarek
1

#0 Jag har haft "chefer" som varit 16-17 år (😕), så ålder är egentligen inget hinder i sig, men jag misstänker att man behöver en myndig person "bakom" sig om man vill starta eget. Jag vet att man i Danmark har haft en del för unga företagare; kolla om inte din hemstad har något liknande?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Torparmor
0

I gymnasiet bruka det finnas möjlighet att vara med i UF. Men som sagts tidigare börja med biblioteket och skaffa dig mer information så är du förberedd när du får chansen till UF

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Usagi_
0

Tack för era svar. Läser just nu en bok om hur man driver en nätbutik. Att göra UF verkar roligt, men inte så säker på att jag vill gå handel.