Bokföringsprogram för inköp/försäljning utomlands?
Du som har inköp och/eller försäljning utomlands vad har du för bokföringsprogram och är det bra för sådan bokföring?
Min man som just startat ett företag där han gör väskor m.m i läder måste köpa det mesta utomlands ifrån. Både inom EU och utom EU och ev blir det även försäljning utomlands med i framtiden.
Vad för slags bokföringsprogram skulle du tipsa till honom?
l'm back
Jag tror inte att bokföringsprogrammet har någon betydelse för det. Det är kontoplanen som behöver innehålla rätt konton. Min redovisningskonsult använder BL Redovisning men det går att använda SPCS Bokföring eller något annat.
Jag har använt Visma:s Administration 500 i många år och är mycket nöjd. Jag har fler företag som jag gör bokföringen åt och det finns det plats för. Då kan du använda samma program för din verksamhet också.
Jag började med SPSC:s Topp och har bytt upp mig. Ni kan börja med 200. Jag säljer endast i närområdet, men importerar en del utifrån. Det fungerar bra.
Jag tror också precis som Niklas att det viktigaste är att din man får till en bra kontoplan samt att han har en bra bank där det är lätt att sköta utlandsbetalningar.
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Jag har visma EF och det klarar av inköp och försäljning från utlandet men har ingen funktion för utländska valutor då visma vill att man skaffar ett mer avanserat program för det.