Företagande iFokus

Företagande

Etikett: uppstart-och-avslut-av-företag
Läst 874 ggr
Sommarek
0

Någon som startat eget medan ni arbetade?

Jag är egentligen bara nyfiken.  :)

Någon som har provat, och hur funkade det? För-/nackdelar?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

MyntareCarlsson
1

Jag startade eget i somrars vid sidan av. 

Det som slår mig är hur tiden rinner iväg. speciellt som jag har små barn hemma.

Alla ska få sin tid, företaget också.

Jag har ju inte kommit så långt så jag jag får väll fylla i är när jag har mer erfarenhet :)

www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Sommarek
0

Hur funkar det än så länge, tycker du (bortsett från att dagen verkar ha fått färre timmar)? Något speciellt du tänkte på/tycker du borde tänkt på?

[Majbot]
0

Studerar för tillfället och kör en Hobbyverksamhet. Men om allt flyter på i samma takt lär jag behöva regga företag inför 2017 potentiellt i 2016. 

Fördelen för mig personligen är att kunna tjäna lite extra utöver det CSN jag tar ut, men även att jag får nyttja mina kunskaper och bredda mitt portfolio(utbildar mig inom digital design). Men även för att det är jättekul!

Nackdelen är väl när det blir väldigt mycket att göra och det krävs en hel del planering och omprioritering för att hinna med allt arbete och skola 🙂

MyntareCarlsson
0

Jo för mig fungerar det väll ganska bra än så länge. Jag har lite flextider på min ordinarie arbetsplats så jag har inga problem att tå något viktigt telefonsamtal eller att kontakta någon myndighet som stänger när jag går av mitt arbetspass. 

Jag tror att sådant kan vara viktigt. speciellt om man ska samarbeta med andra företag i sin firma. (dom jobbar ju säkert dagtid)

www.fantasygoldcoins.simplesite.com

Metal Coins For Your Game

Sommarek
0

Tack för svar.   :)