Hur gör ni nyhetsbrev?
Hur gör ni era nyhetsbrev? Med vilka program osv?
Jag håller på med mitt första men det blir så krångligt (med utskick, det ser bra ut i PDF) med de program jag har nu att jag måste nog hitta något annat.
Även själva utskicket försöker jag hitta något bättre för, att skicka massmejl går ju inte då man vill ju inte sprida andras mejladresser.
l'm back
Jag har inget nyhetsbrev för tillfället, men tidigare använde jag mig av Mailchimp. Det är ett gratis online-verktyg (på engelska) som man kan använda för att skicka ut nyhetsbrev. Hos dem kan man få statistik över hur många som öppnar nyhetsbrevet och hur många som prenumererar/avprenumererar m.m. Jag kan verkligen rekommendera att skaffa en sådan tjänst (inte nödvändigtvis Mailchimp)! Det blir superlätt att hantera nyhetsbreven och man kan skicka ut breven till alla prenumeranter samtidigt utan att någon mailadress sprids.
Förutom Mailchimp vet jag att Mad Mimi är väldigt populär bland amerikanerna, som ju är experter på det där med nyhetsbrev ;)
Både Mailchimp och Mad Mimi är gratis upp till 2000 respektive 100 prenumeranter, vilket jag tycker är bra då det innebär att man kan testa och se om det passar en, även om man får stå ut med deras logo längst ner i brevet. Tyvärr har jag ingen kunskap om svenska nyhetsbrevstjänster.
Jag har hittat get an newsletter, dom har också gratis upp till 100 nyetsbrev/månad (och eftersom jag kommer att skicka ut månadsvis så räcker det en stund).
Så nu håller jag på att testa deras program.
Om nån har en annan mejl än outlook och kan tänka sig vara testperson så säg gärna till. Alla jag känner har outlook så jag vet inte hur nyhetsbrevet ser ut med andra mejltjänster.
l'm back
Jag har också precis börjat och använder Mailchimp, tycker det är lagom lättförståeligt för mig som inte är jättehaj och deras gratiskonto räcker ett tag :) De har också en testfunktion där man kan hur nyhetsbrevet ser ut från olika mailkonton, kolla om det kanske finns på get a newsletter också?
#3 Det går att skicka ut testnyhetsbrev (dvs utan att det tar av "betalpotten") men det går inte att se på deras sida hur det ser ut i olika mailkonton om det är det som du menar.
l'm back