Hur många nyckelord?
När man håller på med SEO (sökmotorsoptimering) så är ju nyckelord viktiga.
Att det inte är bra att ha för få nyckelord förstår jag, då finns det ju betydligt mindre risk att potentiella kunder skriver in rätt ord. Men även för många nyckelord borde väl vara dåligt?
Om jag förstått SEO rätt så borde det väl finnas en risk att man hamnar lägre då (med för lite upprepning av nyckelord). Är det så som jag misstänker eller tänker jag fel?
Finns det ett optimalt antal nyckelord?
l'm back
Du har rätt rent generellt. Det handlar ju om att visa vad en sida eller sajt handlar om. Det är mycket svårare att få en sida att handla om ett brett område än om ett smalt.
Omkring 5 nyckelord tycker jag är lagom för en mindre sajt.
Okej, tack. Då tänkte jag rätt och jag har då redan för många nyckelord. bara de olika tesorterna (Svart te, grönt te, vitt te, gult te, oolong och pu-erh) är fler än fem.
Men det gör det ju enklare på ett sätt också.
l'm back
#3: Skapa en egen sida för varje te-sort och länka vidare från dem till lämpliga ställen. På bibblan kan du låna min bok, Sökmotoroptimering. Den finns även som e-lånebok om du föredrar det.
Varje produkt ska väl ha minst 1 nyckelord? upp till 5 då eller?
Eller tänker jag fel nu?
#6: Det beror på hur sajten är uppbyggd. Om varje produkt har en egen sida kan det vara lämpligt. Hur många nyckelord en produkt behöver beror på produkten.