Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 539 ggr
vendelay
0

Företagsform - tankar?

Hur mycket bryr du dig om företagsformen innan du köper en tjänst eller anlitar någon? Är det mycket mer troligt att du väljer ett aktiebolag framför en Enskild firma? Brukar du alltid kolla upp företagsformen om den inte står utskriven tydligt? Är det olika viktigt beroende på vad för slags tjänst / produkt det är?

Några företagsformer i Sverige är:

Enskild firma (EF)
Aktiebolag (AB)
Handelsbolag (HB)
Kommanditbolag (KB)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tlover
0

Som kund bryr jag mig inte om företagsform alls för att vara ärlig

l'm back

Niklas
0

Det beror helt på produkten och priset.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

vendelay
0

Jag har aldrig kollat upp vad ett företag har för företagsform, jag brukar snarare gå efter om det är välkänt (om jag t.ex. ska köpa från internet). Bara funderade på hur andra tänkte 🙂

TatsuOni
1

Som kund så bryr jag mig inte. Det jag bryr mig om är vad företaget har för rykte/omdömen, priser och produkter.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

vendelay
0

En annan fråga jag kom på - om det är en tjänst som kräver att de kan komma in i ert hem då? Exempelvis städ eller barnvakt kanske. Även om du aldrig skulle vara intresserad av en liknande tjänst så försök tänka dig in i situationen. 

Om du skulle anlita ett företag som behöver ha nyckel till ditt hem för att kunna komma när du inte är hemma - skulle det då spela någon roll vilken företagsform det är?

tlover
0

#5 Nej, jag har tex ingen aning om vad sotarn har för företagsform

l'm back

Torparmor
0

Nej det spelar ingen roll. Om jag skall lämna ut en nyckel till mitt hem så kollar jag upp företaget noggrant men det har ändå ingen betydelse vilken företagsform det har.

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

TatsuOni
0

Spelar fortfarande ingen roll för mig.

Jag som själv driver den typen utav företag har aldrig varit med om att kunderna har brytt sig om vad jag har för företagsform. De har varit intresserade av om jag kan mitt jobb, pratar svenska och är trevlig.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
0

Jag gjorde en topplista i ämnet på konsumentmakt (där det nästan passar bättre) då kan man se hur det ligger jämfört med annat för andra

l'm back

vendelay
0

Jag tycker precis som er 🙂

#9 Ska in och kika!