Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1619 ggr
poike
0

Enkel affärsidé

Det är en enkel affärsidé, att köpa domännamn och sedan peka dem på färdiga tjänster med annonser. Du gör egentligen ingenting själv, förutom att komma på bra domännamn att registrera. Det ska vara generiska adresser som folk knappar in utan att veta om det finns något.

Adressen flashgames.com drar exempelvis in 150.000 dollar per år. Kostnaderna lär ligga på runt 70 kr per år och den totala arbetstiden på 10 minuter.

Det är en verksamhet man kan starta upp med i stort sett inga pengar alls. Jag menar, varje investering man gör kostar 70 kr (eller 140 kr för .se-adresser). Och intäkterna kommer sedan löpande.

Sök på ordet "domainers", så kallas de som köper domäner. Det finns mycket att läsa för dig som är intresserad.

AktieTrader
0

Kanonide! Det svåra är bara att kläcka bra namn.

Har du något själv?

Chrihanna
0

www.sedan.nu äsch, det var inge bra… hmmm

www.t.org kanske?? 

www.s.org för begravningsentreprenörn kanske….

www.yes.no -för ambivalenter, kanske? ;)

fler kom jag inte på nu….

poike
0

#1 Jag och en kollega driver aktiesajten Nyemissioner.se. Sedan vi startade förra sommaren så har vi registrerat ganska många aktierelaterade domäner. Dels för att starta egna nya tjänster och dels för att driva trafik.

poike
0

Det är ju alltid kul att höra om framgångar. Ett par amerikanska killar äger domänen irs.com. De har satt upp en sida med länkar till företag som erbjuder skatterådgivning mm, och de tar betalt per klick. Det kräver säkerligen lite mer än 10 minuter, för de administrerar ju länkarna själva. Men första kvartalet i år så gjorde de en vinst på 2,8 miljoner dollar!