Hur håller du reda på kunder?
Jag får ofta personer som vill vara med på provsmakningar eller föreläsningar om jag ska ha något i deras område. Problemet är att jag har problem att komma ihåg alla för att jag inte har något bra system. Vad har ni för system för att hålla reda på kunder m.m? Funkar det bra?
l'm back
Ett tips är att be dem registrera sig hos dig. Som tack får de något prov eller liknande. Därefter kan du bygga ett enkelt kartotek med t ex ett Ecel-ark.

Om du får förfrågningar via mejl så kan du lägga de mejlen i en särskild mapp och sedan skriva ner person och ort i ett excel-ark efter hand.
Jag vet att det lätt blir rörigt och har personligen bett de som haft förfrågningar att de får hålla koll på hemsidan för det blir ohållbart för mig att hålla koll på alla och skicka ut info efter hand.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Fast jag behöver något bra system att registrera dom först
#2 Jag får både intresseanmälningar via mejl, via formulär på hemsidan (mejl), via iFokus, via facebook och då folk ger mig visitkort m.m.
Problemet är att jag är öppen för att åka riket runt (eller utomlands till och med om jag skulle få nog betalt) bara jag får nog med pengar för det, vanligtvis får jag detta genom att flera anmäler sig och jag tar betalt per person. Så behöver jag 20 anmälda för att ha råd att åka till en viss ort så skulle det vara värt att göra en lokal annonsering där om jag fått in några föranmälda. Men då ska jag ju som sagt veta hur många som har gjort en intresseanmälan
l'm back
Jag kan ha hittat något, kundsystemet i mitt bokföringsprogram har utvecklats till något som kanske skulle hjälpa
l'm back