Vilka ombud?
Vilka företag skickar ni era paket med? Ska starta en e-handel och håller på att kolla på de olika ombuden. Men märker att alla tar mycket mer pengar än vad jag behövt betala när jag handlat på internet hos småföretag , så skickar ni med db schenker, postnord mm? Och vad tar de per paket för er?
Vad ska du skicka för något? hur stort och vilken prisklass ungefär? Är det paket eller brev (bubbelpåse)
Jag brukar skicka med Postnord, skicka lätt. Är det riktigt små saker skickar jag det som vanligt brev med frimärken, dock går det inte att spåra om det skulle komma bort men då är det billiga saker också. Fraktkostnaden brukar ligga på 50-70 kr. Har enhetsfrakt 60 kr i webbshoppen. Behöver jag skicka något större och tyngre någon gång brukar jag jämföra priser mellan Schenker och Postnord, då kan det skilja ganska mycket. Jag har 2 fraktklasser i webbshoppen för dessa tillfällen. Order över 2 kg: 90 kr.
💖🧡💛💚💙💜
Vi kommer skicka i paket som funkar för brevlådor (vi skickar djurgodis) vilket brukar ligga på runt 50g i vikt.
Men när det är större beställningar kommer vi skicka i paket, det är mest paket min fråga gäller. Våra större beställningar kommer nog ligga på runt 2 kg, så tar ni fasta priser och betalar för om det blir mer vid frakt eller kollar ni specifikt vad det blir och gör så att kunden betalar det?