Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 473 ggr
Jgraph
0

Alternativ (?) !

Först: Tjenare Niklas och tack för ditt PM om den här sajten som jag fick hos Bilderigering iFokus, där jag anilgtvis brukar hänga. Jag kommer inte att starta eget per definition, men kommer säkert att hålla ett öga på den här sajten ändå. Man vet aldrig vad som händer i framtiden … Glad

Tipset: Tänkte tipsa om ett alternativ till att teckna eget företag som jag tänker använda mig av för att sälja kurser i Photoshop, Lightroom etc på Nätet och via en portal. Jag har använt mig av dom ett par gånger tidigare och har ett par kompisar i städbranschen som har kört via dom under ett halvår nu - och det bara funkar !

Kan ju vara bra om man t ex är tveksam på att ta steget fullt ut till företag med en gång eller "bara" vill testa hur den idé man har fungerar, utan att behöva "begrava sig" i pappers-och-moms-eländet. Kanske inte funkar om man tänker starta någon form av butik med försäljning över disk, men som för mig som säljer tjänster är det perfekt. Perfekt också för hantverkare av olika slag, som snickare, elektriker m fl.

Man kan alltså debitera kunder via ett företag som heter Frilans Finans.

Nu skulle jag naturligtvis kunna göra världens största inlägg här och lägga ut texten rejält om hur det funkar, hur det går till och och vad man ska göra, men istället lägger jag ut länken till deras sajt. Där förklaras det hela mycket bättre än jag någonsin skulle kunna göra. Dom kan också betydligt bättre svara på alla frågor ni kan tänkas ha runt det hela, så det är alltså ingen större idé att skicka in frågorna till den här tråden. Fråga dom istället.

Och - som sagt - det är av mig och mina kompisar testat och visar sig fungera !

Frilans Finans 

Hörs !

---DKJ---

=========================
      www.jgraph.se
  http://blog.jgraph.se

Niklas
0

#0: Tack för tipset! Jag har hört talas om dem men då hade jag redan firma. Däremot tror jag att det kan vara väldigt bra för dem som vill testa en idé, som du föreslår.

Jag vet att bland andra en del frilansfotografer använder dem.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning