Bokföringskurs?
Tänkte bara höra om någon har en bra bokföringskurs att rekomendera?
Eller här kanske finns ngn i närheten av Kristianstad som kan det där som kan tänka sig att lära mig lite?
Om bokföring är helt nytt för Dig, finns en gratis bokföringskurs på vår hemsida. "Lär Dig bokföring på 20 minuter" är i pdf-format som Du kan ladda ner och läsa i lugn och ro.

Jättebra tips. Den var lätt att förstå och bra som helhet.
tack
Jag har redan den =0) Men jag letar så mkt info som möjligt och skulle vilja ha en "privatlärare" som kunde hjälpa mig med min bokföring på plats och visa hur det ska gå till. Om inte annat så kolla att jag gör rätt…

Jag skulle försöka hitta någon som hanterar bokföring åt mindre företag i din region. De kan antingenhjälpa dig med att sköta bokföringen eller hjälpa dig med lite utbildning. Normalt tar dessa företag något i stil med 400-600 kr per timme.
Ett sätt är ju att ta hjälp av dem att sätta upp bokföringen (i ett program) och sedan ge lite grund utbildning. Den första tiden därefter kan du ju be dem att bara se över det du bokfört så det blivit rätt. När du blir mer varm i kläderna behöver du antagligen inte längre använda deras tjänster.
Mmm, det var ungefär så jag hade tänkt mig… Någon som vet någon bra som kunde hjälpa till? Jag bor i Rinkaby (Ligger mellan Åhus och Kristianstad)

Där har jag ingen hjälp tyvärr. Bor i Sthlm och kan inte kristianstad.
men sätt upp lappar i martbutiker, tobaksaffärer och andra ställen. Det tor jag kan ge träff. Det finns alltid personer som ju jobbar med det dagligen som nog kan hoppa in och hjälpa dig.

hmm, jag har en liten bokföringsbyrå och kan tänka mig ockå att "sparka" igång din bokföring, dock kan inte ta på mig någon ny firma att sköta.
Finns i Hässleholm
PÅ vår byrå brukar vi hjälpa våra kunder att komma igång med sin egen bokföring. Är ju lättare att arbeta med det egna matrialet. Då åker jag ut till kunden . Vi installerar programmet, gör de inställningar som krävs och börjar bokföra. Så mitt tips är att du kontaktar den som skall hjälpa dig med bokslut och deklaration.
Var rädda om varandra
Jag finns i Jönköpingstrakten och är tillgänglig att hjälpa till. Både vid start och ev. i framtiden. Det är viktigt att Du lär dig så pass att Du kan hålla koll på företagets ekonomi, även om du lejer bort bokföringen.
Jag kan ju passa på att fråga om det finns nån i Karlskronatraken som kan hjälpa med samma sak som trådskaparen vill ha hjälp med? =P
Det kanske inte behöver vara just i Karlskron även om du finns där? Här är en grundläggande kurs i bokföring som jag hittade på nätet:
Vänliga hälsningar
Niklas
Tack så mycket, ska läsa där :)