Företagande iFokus

Företagande

Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 1113 ggr
JOWI
2007-11-02 09:57
0

Google adwords

Jag är i nystarten av mitt företag och har en massa tankar och funderingar kring marknadsföring. Jag är väldigt nyfiken på hur google adwords fungerar. Principen är jag ganska klar över att man betalar för varje klick någon gör på ens länk. Men hur mycket kostar ett "klick" vad kan en ungefärlig kostnad per månad bli om man i regel har 1000 besökare i månaden (kanske högt räknat men då har man något att utgå ifrån)

Tack ska ni ha..

ps, den här sajten är toppen!

abbis
2007-11-02 20:42
0

Du betalar per klick  och du bestämmer vad varje klick ska kosta..Det beror på hur högt upp du vill hamna .Lägger du dig för lågt du hamnar du långt ner..Vissa sökord är dyrare än andra men det ser man om man kollar statistiken på just det sökordet.Det är min sambo som sköter min sponsrade länk..Har från 0,50-1 kr klicket…Det kostar ungefär 400:- per månad..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Millex
2007-11-05 22:36
0

Allt beror på vad du har för sökord. Kaffe, te, keramik, cd, choklad m.m börjar bli dyra, över 1 kr/klick. Det baserar sig på vilken budget du lägger upp. Är du villig att lägga 1000:-/ månad och har attraktiva sökord kan det innebära 800 besök.
Det i sin tur ger dig kanske möjlighet till ca 26 klick per dag. Google adwords fungerar så att den månadsbudgeten du anger delar den upp per dag. Så när det varit så många inne som din budget tillåter kommer din länk inte upp mer den dagen.
Man ska också ha klart för sig att det kan sitta personer som på ren jävelskap klickar på din länk, och i värsta fall kan dina konkurrenter sitta och klicka in sig på detta sätt.

CarlS
2007-11-11 22:21
0

Ni får gärna lägga in en länk till er hemsida på vår portal också. Det är kostnadsfritt!

Se Sverigesurfen.com

Hälsningar
CarlS & David

abbis
2007-11-11 23:14
0

GRATIS..men va ger det då????

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

KeramikeniSkredsvik
2007-11-11 23:14
0

Tack för tipset, Carl.

CarlS
2007-11-12 01:05
0

Tja, vi har ca 50 000 besökare i månaden så Någon ska väl se att du Finns! :)

Du är så välkommen.:)

KeramikeniSkredsvik
2007-11-12 22:06
0

Jag har statistik på min hemsida, så jag kan bl.a se vilka webbplatser som har hänvisat besökare till min sida. Så snart kan jag se om sverigesurfen gör sitt till att jag får besökare. Alla ställen som kan hänvisa till egna hemsidan är ju givetsvis bra, tycker i alla fall jag.

skogstrolletbarbro
2008-01-10 02:28
0

Tack Carl. Det erbjudandet tar jag gärna emot. Det var jag som skrev artikeln om Gimegolts, om du kommer ihåg? Jag har även en hemsida som i dagarna ska bli till E-butik. Så jag behöver alla råd jag kan få.

Jgraph
2008-01-10 11:23
0

Det här har egentligen ingenting med Google Awards att göra men:

>Jag har statistik på min hemsida, så jag kan bl.a se vilka webbplatser som har hänvisat besökare till min sida.<

En mycket bra och gratis statistikräknare (= Hit Counter) är StatCounter. Den tillåter drilldowns på varenda besökare ner till i stort sett skonummer och hårfärg. Det är mycket enkelt att följa hur besökarna har manövrerat sig genom sajten och vilka sidor som är populärast, t ex hur länge har en besökare varit inne på en viss sida ? Mycket bra för att finslipa en strategi.  Gratis är den upp till en viss gräns (som är ganska hög) och den kan fortsätta vara gratis över den gränsen, men då med begränsat antal redovisningar.

Kolla: StatCounter

---DKJ---

=========================
      www.jgraph.se
  http://blog.jgraph.se

Niklas
2008-01-10 12:38
0

#0: Prova Google Adwords. Det kostar ju inget att öppna ett konto och om du sitter och leker lite med det tror jag att du förstår vad man kan göra. Det är mycket kraftfullt samtidigt som det ställer krav på dig att du tänker efter ordentligt.

Jag har köpt ord i ett drygt år och tycker att det fungerar bra.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning