att bli återförsäljare för saker
Jag håller på att försöka klura ut fler saker jag skulle kunna göra i mitt företag, som inte kräver så stor fysisk insats.
En grej vore ju att, i liten skala, bli återförsäljare för diverse produkter. Men VAR hittar man företag som söker återförsäljare?
Det ska ju naturligtvis vara prylar man själv känner att man kan stå för och jag börjar hellre med grejer som inte kostar så himla mycket - upp till kanske 500 kr. Min tanke är sånt som är relaterat till djur och hälsa, sen är jag litegrann inne på barnkläder också. Det gör inte så mkt om det är vitt skilda prylar, då har jag bara fler ben att stå på. Utrymme har jag gott om hemma på gården = ingen lokalhyra.

Hehe, för att en konsthantverksbod inte alls är min grej. Och inte heller skulle locka folk ut på landet för att handla… Dessutom bor jag ju utanför "glasrikets huvudstad", så marknaden här är nog ganska mättad på sånt redan. Även om man ska våga satsa så ska man inte vara dumdristig! Och det är betydligt lättare att sälja saker som man själv är intresserad av…

#2 Jag tycker sådant är kul 
Vi har en hästaffär nära oss, dom jobbar under namnet "tre hästar" om jag förstått det rätt så är dom egna men har "tre hästar" som leverantörer. Jag gillar den affären mycket för att dom började smått i en källare och nu så jobbar även deras döttrar och en anställd + en sadelmakare där och lika trevliga och lätta är dom fortfarande. Dom tar även emot täcken för tvätt, 75 kr tvätten också lagar dom trasiga täcken. En viss begagnat försäljning har dom också, folk lämnar in och sätter pris också tar dom 10 % i provision, man åker ofta bara in i butiken för att se om dom har något användbart begagnat. Jag köpte en Hubertussadel för 800 kr där ett riktigt fynd då den inte behövde stoppas om heller.
Det du bör tänka på är att en butik måste vara bemannad så det är svårt att tävla med hästar och så. "Vår" butik har stängt på söndagar och dom är många anställda nu, men det var rätt tufft för dom när barnen var små och bara en förälder kunde åka med på hästtävlingar.
#4 Haha, jag har inte så stora planer som att det ska vara en "butik". Jag har lite andra planer på HUR jag ska sälja…
Barnkläderna är såna man säljer via hemförsäljning, jag kommer sannolikt börja med detta inom ett par veckor.
Övrigt kan man ju marknadsföra litegrann när man ändå är ute och har sina klädvisningar, kanske :P. Och möjligen åka ut och sälja på plats, på tävlingsplatser osv. Men verkligen SMÅskaligt :D

Jag slulle vilja tipsa dig om underkläder som man säljer via hemförsäljning. Det gör jag, och det är roligt.
Vill du veta mer kan du gå till min sida och kontakta mig, eftersom jag fattat det som att man inte ska göra reklam för det man säljer här.

Det var synd att du inte är intresserad av typ konsthantverk. Jag förstår att bilden finns framför dig med hästshoppen, men man kan också göra annat än fysisk butik då man behöver investera i en massa pengar. Är man intresserad av försäljning, då kan man faktiskt ringa upp t.ex. presentbutiker, tala om att det finns något för bra pris som är annorlunda, välgjort och beprovat säljer, till både födelsedagar, dopdagar, jul mm , som t.ex. en glasängel på bilden. Sen ta beställning, skicka order till hantverkaren och få procenten. Då behöver man bara gå in på nätet och söka på presentbutiker och pricka av dem. Inga utgifter alls, mer än telefonsamtal som man kan ha ett bra avtal. Tyvärr vi konsthantverkare har svårt att sälja oss själva, eftersom när svaret är nej, då tar man det personligt, även om man vet att man inte borde.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Om du vill jobba med hälsa för både djur och människor pm.a mig… Jag jobbar med aloe vera produkter och det krävs inte ett öre för att starta!!
Har du hittat nåt intressant redan så lycka till!!

jag har en smyckesdesign om det finns någon som skulle vilja köpa upp och sälja vidare. min hemsida är
kika gärna in och hör av er.mvh åsa
Kan med egna positiva erfarenheter rekommendera dej att börja samarbeta med amway, kontakta mej om du vill veta mer, titta in på www.amway.se
Jag har halsdukar att sälja….som jag gjort själv
Jag sätter ut annonser på eniro…
Det går bra att ha sakerna i lägenheten så länge
men det skulle vara kul att jobba i butik

ja butik e nog kul hade velat ha butik med mina pärlor och smycken.åsa