Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1106 ggr
Persicka
2008-01-08 15:41
0

Marknadsundersökning??

Hur gör man?

Jag vill öppna ett hunddagis där jag bor men jag måste ju såklart veta om det finns ett behov av ett sådant innan…

Hur ska jag göra? Sätta upp lapp på ica? Lycktstolpar? Hoppa på hundägare som är ute o promenerar? sätt in en annons i vårt veckoblad?

kan du hjälpa mig?!

Niklas
2008-01-08 21:58
0

Kan du inte göra alla sakerna du föreslår ovan? Kolla också i exempelvis Gula sidorna om det finns något hunddagis i närheten sedan tidigare.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

pottsorken83
2008-01-08 22:07
0

Hejsan!! Jag är med VÄLDIGT sugen på att starta hunddagis..
När jag gjorde en undersökning fixade jag lappar som jag lämnade i djuraffärerna. Kan lämna på djursjukhus och kanske ställa dej nån stanns på stan lr i en park du vet finns många hundägare. Lägg ut undersökning på nätet om det ?

ex

hur många hundar dom har?
Om dom är i behov av dagis?
Hur många dagar i veckan/mån?
Hur mycket dom skulle vara villiga att betala för det?

Det var ett tips från mej som jag använde… hoppas du kommer på mer!

Får man fråga vart du vill starta detta hunddagis?
Vad har du för erfarenheter m.m.
*nyfiken*

Skicka pm om du vill… Lr finns jag på msn..

Marina
2008-01-09 23:01
0

Samma här jag vill ockås starta ett hunddagis och har också funderat hur man bäst tar reda på hur efterfrågan ser ut. Jag vet att det finns ETT hunddagis där jag bor men att det är kö dit så alla får inte plats. Min min  största fråga är VAR i kommuen som är bästa placeringen och hur man får reda på det :S

Niklas
2008-01-09 23:18
0

#3: Av vad jag har hört av vänner med hund på dagis, verkar det som att det alltid är kö och som att man är beredd att åka en bit för att få en plats, även över kommungränser. Det kan hända att det beror på var man bor. I de här fallen var det Stockholmstrakten.

Vänliga hälsningar

Niklas

Marina
2008-01-09 23:42
0

Oj :O Ja jag bor 3 mil utanför stan, i skogen…är 5 mil till andra stora staden som är närmst. Ligger dock ganska lättåtkomligt, raka vägen in på en asfalterad väg som går längs med en europaväg.

Niklas
2008-01-09 23:45
0

#5: Du kanske kan konkurrera med sånt de som ligger i stan inte kan? Stora områden för hundarna att vara på och därmed mycket motion. De som har stora hundar med stor motionsbehov kan säkert värdesätta såna saker.

Vänliga hälsningar

Niklas

Kaj
2008-01-10 12:53
0

Pröva även med att sätta upp lappar på vanliga dagis för barn. många föräldrar har så klart hundar och där kan du nog fånga in några kunder.

Niklas
2008-01-10 14:31
0

Kolla även var folk binder sina hundar utanför affärerna. Plasta in lappar och sätt fast där så att de inte kan missa dem. Det är inte alla som läser anslagstavlorna.

Vänliga hälsningar

Niklas

Marina
2008-01-10 16:30
0

Mailade till kommunen och hon vidarebefodrade det till en tjej på nyföretagarcentrum, som skrev att vi borde komma till henne för rådgivning och det är ju kostnadsfritt :) känns ju kanon det här, nu är man på väg nånstans.

Niklas
2008-01-10 17:02
0

Vad bra, då kanske de kan hjälpa dig att få svar på alla frågor.

Vänliga hälsningar

Niklas

Dolleminas
2008-01-11 13:15
0

#5 Kom bara ihåg att kolla med kommunen om vad de har för lagar och förordningar vad gäller djur och djurhantering osv så du inte stjälper på startlinjen…

Lycka till!!!

precis
2008-01-11 22:23
0

Kolla runt efter sponsorer också. Det kan finnas många företag som säljer produkter som vill komma åt hundägarna. Såväl djurrelaterade som helt andra branscher.
Om du samarbetar med etablerade namn och butiker, butikskedjor så bidrar ni alla till att nå ut till fler kunder på varsitt håll. Synergi-effekter… ta dig tid att gå in till en zoobutiksägare och bolla idéer…