Förenklat årsbokslut.
Hej. HUr tänker NI redovisningskonsulter göra. Tänker Ni rekomendera förenklar årsbokslut eller ej. K1 eller K2
Var rädda om varandra
Jag har aldrig rekomenderat någon att använda sig av N1 blanketten utan har alltid gjort riktiga bokslut så jag ser ingen anledning till att örja gå bakåt nu och göra några förenklade bokslut.
Nu har jag inte många enskilda firmor som klienter så det är inte så ofta frågeställningen överhuvutaget dyker upp. Jag tar inte heller in klienter som inte är intresserade av företagande och då finns det också ett intresse och engagemang i verksamheten som gör ett riktigt bokslut användbart.
Dessutom, jag rekommenderar oftast varken det ena eller det andra, utan det blir som jag säger :)

jag har tagit över en Enskild firma i lute avöa året, med konstnärlig verksamhet. bokföin/bokslu/deklaration var i klar för tax -07 nä jag tagit över. Firman hade uppskov, men inte hur länge som helst, det blev bråttom
Det är ingen stor omsättning, men när jag pratat med skattekontoret jag blev uppmanad att använda N1-blankett för bokföringsbyrån som gjorde deklaration året innan har också gjort det