Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 628 ggr
signemo
0

Nyfiken på Er

Hej. Den här sidan gör mig nyfiken.

Kommer säkert att ställa många konstiga frågor eller själv förklara på ett inte pedagogiskt sättSkrattande.

Hur många av er pysslar med ekonomi som yrke. Själv har jag tillsammans med en kollega en redovisningsbyrå. Pysslar ni med jord och skogsbruk? Gör Ni EU ansökningar? Vore kul att kunna föra diskussioner om frågeställningar.

En rolig grej idag. Ett större redovisningsoch revisionsföretag hade ringt runt och försökt värva kunder. Kollegan i grannstaden ( samma företag) Hade då sagt till sin grannkollega att ni ger sjutton i att försöka värva ( min och min kollegas) kunder. Kul.( vi har hjälpt dem med vissa av deras frågeställningar. Även de stora jättarna verkar inse att det kan finnas kunskap på små. ( Min kollega är oerhört duktig).

Ha en skön arbetsfri helg innan säsongen sätter igång.

Var rädda om varandra

Niklas
0

Jag sysslar inte med ekonomi längre. Jag jobbade dock i bank i tjugo år och kom då i kontakt med en del ekonomi. :-) Nu är jag mest här för att få hjälp, snarare än att jag tror att jag kan hjälpa någon.

Det är roligt att du finns här. Det märks att du kan mycket och det behövs.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

signemo
0

Hej. Du kan nog Niklas. Men det är väl så att det kommer mycket nyheter. Det är ju bra att ta fram olika syner på hur saker och ting kan lösas. Vi brukar diskutera mycket på mitt jobb. Ibland säjer vi att det är nog bara vi som har konstiga frågeställningar. Godnatt på Er.

Var rädda om varandra

Karin
0

Jag har också en redovisningsbyrå där vi förnärvarande är fyra man som arbetar, delvis med helt olika arbetsuppgifter.

Just nu är det ju lite lugnet före stormen, alla brytna räknskapsår är klara och nu är det snart dags att börja med kalenderåren. Satt med vår "huvudrevisor" i går efter vi deltagit i en inventering och gjorde planeringen för våren. Vi kom fram till att om jag kan få in ett bokslut i veckan till henne med början nu i februari så är vi klara till 1 juni om inget oförutsett inträffar. Och sedan tillkommer ju de bolagen som har andra revisorer och de enskilda firmorna och hanelsbolagen + alla privatdeklarationerna. Phu, jag tror jag går i ide istöllet och vaknar upp till sommaren istället.

signemo
0

Skön idé.Skrattande. Med att gå i ide

Var rädda om varandra

altavista
0

jag tycker faktiskt att i vissa avseenden det finns mer praktiska kunskap i mindre redovisningsbyråer, man är närmare "verkstadsgolvet" sas.
Det finns helt andra problem i små firmor, privata Ab, HB och Ef.
Jag har en bokföringsbyrå vid sidan om en deltidsanställning.