Företagande iFokus

Företagande

Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 2503 ggr
bildochfoto
0

Visitkort från vistaprint

Tips för er som vill ha ett visitkort billigt…
Jag hade iofs hört dåligt om Vistaprint innan jag beställde 500 st visitkort själv. Eftersom jag bara betalade 272 kr inkl Moms (har inte fått mitt momsnr ännu från skatteverket…

Om du bara beställer visit kort så går det nog rätt snabbt. Jag beställde i måndags och fick det idag torsdag. Då hade jag iofs betalat 100 kr för att jag skulle få det hyffsat snabbt. Jag ville ju ha mina visitkort med mig på Elmia…

Kvaliteten är inte jättebra men helt okej för det billiga priset. Det är extra billigt just nu.

http://www.vistaprint.se/

mariatingsund
0

Det är extra billigt hela tiden. De är inte så dåliga, men allt går maskinellt och du har t.ex. ingen chans ändra något litet i dokumentet  när du har tryckt knapparna färdigt. Ingen att ringa o be att korrigera. Däremot  finns en sak som jag irriterar mig på, och det är deras marknadsföring, det vill säga, har du haft kontakt med dem en gång, då får du räkna med att få milliontals mail ifrån dem.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

bildochfoto
0

tur att det finns filter då… Flört

leo-
0

ett tips till dig bild är att beställa 250 st åt gången det gör jag och jag betalade 87 kr med normal frakt ink moms

tog ca 2 veckor

mariatingsund
0

Nu vill jag inte vara en satmara, men jag tycker ändå att vi har personlig kontakt med svenska tryckerier, och även om de har några kronor extra att betala i skatt och även några kronor är dyrare, så föredrar jag dem. Varför ska man gynna ett till amerikanskt företag? Är inte rasist, men om allt går ut ur landet, både tillverkning och konsumtion, då vad har vi att vänta?

bildochfoto
0

#4: Det är nog så att vi inte längre kan vara en egen liten marknad om vi ska överleva. ALLT flyttas utomlands och jag tror att vi behöver också kika utanför våra gränser och börja agera på den globala marknaden så att vi får IN kapital.

Om vi fortsätter och blunda och försöka stänga in oss så kommer vi bara att förlora. Vi har allt att vinna på att agera på den globala marknaden.

När det gäller visitkort så kollade jag runt på lokala tryckerier och mitt lilla företag som jag driver på 25% har inte råd att slänga ut 1200 kr på visitkort. Det var inga småsummor för att trycka upp några visitkort på tryckeri…

Håller med om att vi ska gynna lokala företag av flera skäl inte minst av transport och miljöskäl…men vi måste kika utanför våra egna gränser för att vi lever idag i en globaliserad värld. Hade jag hittat något prisvärt lokalt alternativ hade jag givetvis tagit det…

mariatingsund
0

Visst kan man hålla utkik, men visst känns det bra när dina varor säljs och efterfrågas i din omgivning, det blir lite personliga kontakter och mänsklig affär då du får ut mer än bara ett litet paket med post. Jag själv gjorde upp visitkort många tusen på ett kvalitetspapper i utgående sortiment, och betalade cirka 3000 Kr, därav hälften tog de i glas (mitt arbete). Så det var en bra lösning för båda oss lokala företag.

KeramikeniSkredsvik
0

500 visitkort i digitaltryck för 682,50 + Moms betalade jag till "mitt" tryckeri. Det tycker inte jag är för dyrt. Jag vill ha ett tryckeri i närheten som jag kan besöka och snacka med den som trycker, göra färgprovstryckningar etc. Blir något fel så kan man få det åtgärdat, det är värt mycket.
/Sofia

zzaga
0

Jag har också köpt mina från vistaprint. Billigt, det gick ganska fort att få hem dom.

Kan man lite om tryck och ps så fukar det fint tycker jag.

Även om man skulle göra fel blir det ju billigare än att köpa ifrån lokalt tryckeri (med tanke på 682,50+moms i jämförelse med 272 inkl. moms).

/S

blomje
0

själv använder jag vistaprint när det ska gå fort och det inte är supernoga, deras etiketter är bra till trycksaker men annars föredrar jag Lundaproduktioners etiketter, de sitter fast på alla ytor

och vistaprints marknadsföring funkar ju bevisligen, jag låter deras mail gå direkt till en mapp med nyhetsbrev och tittar där ibland, handlar bara när jag behöver

CarolineO
0

Jag fick 250 visitkort och betalde enbart fraktkostnad på 57,50.
Jag tycker det är riktigt bra att man får alla mail av dem. Så kan man kolla vad de har för ngt och e d nåt bra så köper man det, annars inte  =0)

sanne67
0

Vistaprints må vara bra och billiga, men jag föredrar att få dom tryckta av närliggande tryckeri.

CatarinaJ
0

Vistaprinta kan vara bra när man är i uppstarten av sitt företag. Sen kanske man vill ha en egen logga och det är inte busenkelt att få det precis som man vill på Vista… Så jag började med Vista men vill ha en bra kvalité på mina visitkort, som dock representerar mig o mitt företag.

Loove
0

Laddar man upp en photoshop fil eller pdf fil på vistaprint så fungerar det utmärkt.

Om man redigerar på deras websida så finns risken att det blir annorlunda efter att du skickat på send.. …det hände oss visserligen och paketet med block gick inte att stoppa… MEN…jag mailade kundservice flitigt och fick till slut nya block kostnadsfritt…

Lovisa