Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1272 ggr
thomas77
0

re enskild firma

Är det någon som vet vad det kostar och hur lång tid det tar att starta en Enskild firma. Det är lite bråttom men jag vet liksom inte hur man sätter igång. Tacksam för alla tips.

LottaU
0
thomas77
0

oki tack för tipset, har redan varit inne där och det står så mkt att det blir rörigt. Jag behöver bara ett namn och konto så att jag kan fakturera. Vet inte riktigt hur man kommer igång bara

mariatingsund
0

Jag tycker att du ska kontakta Almi eller Nyföretagarcentrum eftersom det är mer än du skriver. Du  måste registrera ett namn, sedan måste du bli momsregistrerad och så måste du gå och ordna  bankkonton, det är minst 3 myndigheter bara så långt.

Jag är rädd att det inte leder till något gott om du stressar igång ett företag bara för att du ska kunna fakturera.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Niklas
0

Är det bara fakturera du behöver göra kanske du kan klaradig med någon av alla tjänster som finns. www.faktura.nu har jag sett användas till exempel.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Kaj
0

För att fakutrera måste du som #3 säger vara momsregistrerad. Ifall du har väldigt bråttom kan man få ett tillfälligt mosmregnr från skattemyndigheten tills dess ditt företagsnman och alla andra formella saker gått igenom