Förslag på företagsnamn
Hej!
Jag skulle behöva hjälp med förslag till ett bra namn på mitt blivande företag. Jag har idétorka när det gäller att komma på något bra namn.
Jag är snart certifierad massageterapeut och friskvårdsledare. Jag kommer att jobba som massör och samtals coach. Jag kommer även att jobba med stresshantering och ha meditationscirklar. Det kommer att vara min huvudsyssla.
Jag är även tränande medium och kommer så småningom kanske baka in även mediala arbeten i mitt företag.
Är det någon som kan ha något förslag?
// Maria Anell

Hej, kan du inte ha ett namn som på nåt sätt har med naturen att göra t ex namn på en blomma som står för det du gör på något sätt. Eller en ört eller liknande.
Kanske ditt namn i kombination med ett ord som har med dina områden att göra.
Behöver du hjälp m informationsmaterial så kan jag hjälpa dig. Bor inte långt i från dig 
En annan variant är att använda namn på plats i närheten av där du kommer att ha verksamheten.
Eller något med anknytning till välmående.
Glöm inte att kolla (och registrera) att det finns ett ledigt domännamn när du väljer.
Vänliga hälsningar
Niklas

Hej!
Tack för tipsen. Bra med lite annat tänk så som blomma, ört eller platsen är ingen dum idé.
//Maria

Ett litet tips är att försöka hitta ett bra latinskt namn som överensstämmer med din verksamhet. Här är en länk till ett engelskt-latinskt lexicon. Du behöver alltså först översätta från svenska till engelska och sedan slå in den engelska termen för att få träffar på latin. Utifrån detta kanske du kan hitta ett namn som gör sig bra på ditt företag.

Hmmm… en tanke/ide o spinna vidare på kanske?
Varför inte använda bokstäver ur ditt namn? Två ur förnamnet o två ur efternamnet fast dessa baklänges eller spegelvänt? Blir ManA. Kan ju tex kopplas ihop till dina "magiska" välgörande massagehänder och trötta muskler. Hittade detta i några uppslagsverk:
Mana: En annan term för filament
Filament - Del av muskelfiber
Filament: En 'tråd' av magisk kraft av en speciell aspekt. Filament används för att väva magiska effekter. Filament är en sorts magisk energi som kommer från en kraftkälla.
Hoppas idetorkan släpper :-)
/Lotta

Hej!
Vad glad jag blir över all hjälp som jag får
Nu får jag massor av idéer. Tack snälla ni
// Maria

När jag valde företags namn snöade jag in på att det skulle börja på A, eftersom det då hamnar överst i alla alfabetiska register. Det skulle även vara kort så jag kan stämpla det i smycken och annat. Jag landade på Ally design, som är en kombination av min mormor Alli och farmor Sallys namn.

Jag valde mitt företagsnamn så att det ska börja med glas - det jag sysslar med, och sedan skulle något kort komma som tyder på dekoration, stil, m m. Så det blev Glas DeCo. Då hamnar man rätt även på rosa sidorna, utan annonskostnad, och vem som än söker glas, hittar han dit. Glasdeco.se var också ledigt, så det var bara att köra.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag valde mitt förlagsnamn efter vad det var: Bokstavligt. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

jag valde mitt företags namn efter min farfar. Han hette Manfred så jag översatte helt enkelt till engelska så mitt företag heter således manpeace ab
#10: :-)
Vänliga hälsningar
Niklas
#: har du kommit på något namn än?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Kolla dina förslag med Näringlivsregistret. Kan ge lite nya ideer om namn, men även ge en indikation på att ditt tänkta firmanamn är "ledigt" så att säga.