Bidrag till start
Hej!
Är ny här och blev jätteglad att jag hittat den här sidan.
Jag håller på att starta företag inom kort. Vad jag undrar är om ni har hört något nytt ang bidragsdelen. Pga att jag haft taskig ekonomi sen jag sålde huset, har nu kommit på fötter men har dock fortfarande anmärkningar kvar ett tag till. Pga detta så kan jag inte få sk microlån från ALMI är det någon som har någon idè om var jag kan vända mig? Finns det något annat ställe som kan hjälpa? Det är bara frånga om 30 000:- så det är inga jättesummor.
Företaget är inom friskvård, kroppsbehandlingar.
Jätte tacksam för svar

Nyföretagarcentrum lånar inte ut pengar, men starta eget bidrag kan du kanske få om arbetsförmedlingen tillåter? Man kan kanske låna i banken om du har säkerhet. I annat fall kan du kanske skaffa en kompanjon, eller göra om planerna.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Starta Egetbidrag ges bara till personer som är inskrivna som arbetslösa och går på A-kassa eller Jobb och Utveckilngsgaranti. Och måste sökas och godkännas innan man startar. SE ger sedan motsvarane a-kassa i upp till 6 månader. dvs inga kontanter direkt.
Hans

Du kanske kan hitta någon affärsängel. De vill då ha en bit av ditt företag men är det rätt person har de säkert ett eget nätverk som kan bidra till att få ditt företag att gå bra.