Preliminär självdeklaration
Hej!
Jag tänkte ändra min Preliminär självdeklaration för kommande år men jag förstår inte hur den blanketten ska fyllas i. (länk)
Bara massa konstiga ord i förklaringen + att jag inte är säker på vilka fält som ska fyllas i och inte.
Ingen som kan göra en artikel här på iFokus hur man fyller i den, en riktigt skön guide :)
Skulle jag också vilja ha… Eller har det redan kommit bara att jag inte har sett det??

Under upplysningar till blanketten står det ganska väl vad man skall fylla i och av vem tycker jag. Räcker inte det?
Tips om du har problem är startaeget linjen som kan svara på dina frågor. Det kostar inget heller utan är en tjänst för företagare. Telefon 020-351010

Man kan inte "hjälpa" att fylla i en preliminär självdeklaratione, bara IRL.
det finns en massa individuella saker som ifyllnaden är beroende av.
Jag utgår ifrån att du har en Enskild firma och i detta fall även din egen ekonomi påverkar ifyllandet.
Det är därför man kan inte ge generella råd.
Jag har en konkret fråga när det gäller den preliminära självdeklarationen.
I ruta 86 och 87 ska man ju redovisa momsen. Är det den uppskattade momsen under räkenskapsåret då eller så mycket som det hittills har blivit?

Ta kontakt med en redovisningsbyrå (inte revisor, de är betydligt dyrare). Det är bra att ha en upparbetad kontakt när problem uppstår eller man har frågor.