Hur gör man för att komma ignåg???
Hej! jag har fått en jättebra ideé som jag gärna vill vidareutveckla. jag säger inte vad det är, för jag vill inte att någon ska härmas, men det handlar om mjukost :P men jhur kommer man igång? man skulle kunna säga att jag min idée passar i mejeribranshen och chokladsåsbranshen. Vart ska man gå om man vill ansöka om att starta aktiebolag? ?
För att regga företag kontaktar du bolagsverket.
För att starta ett AB måste du också investera ett antal pengar i företaget från start..
Varför inte Enskild firma eller handelsbolag?

Men vadå investera pengar? KOSTAR det pengar? jag vill ju bara tjäna dem! ! !
Enligt Svensk AB regler så kan man inte starta ett AB i Sverige som har ett aktiekapital mindre än 100 000:- . Så när du regar ditt AB måste du också sätta in denna summa i bolaget.
Detta blir som att köpa aktier i det egna bolaget istället för att köpa på börsen.
Så därför brukar många börja med en Enskild firma istället.
Hans
hur startar man Enskild firma alt handelsbolag kan kanske vara en läglig fråga att ställa i dena tråd då?! =)

På startaeget linjebn får du all hjälp du behöver för att starta upp ett bolag och även med vilken typ av bolag som passar dig bäst.
Som jag skrev i mitt första inlägg så kontaktar man bolagsverket för att registrera ett företag. :)

Ska du stå hemma i köket och laga mjukosten och köra ut den till din lokala ICA-butik för försäljning eller hur har du tänkt dig att produktionen ska gå till? Eller ska du sälja din smakidé till något av de befintliga mejeriföretagen? Kan du framställa varan eller har du bara funderat ut något som du tycker skulle vara gott och kul om det fanns? När det gäller livsmedelsproduktion finns det förmodligen mängder med regler om hygien och annat, bl a för att kunderna inte ska få magsjuka av din produkt. Mitt råd är att du faktiskt ska tänka ut hur du ska framställa din produkt och sedan fundera på bolagsformen.

7# Hej parsley!
Mina döttrar hjälper mig med prodruktionen av mjukosten. Just nu är de på ovanvåningen och övar på smörkräm, som en god start.
Jag hoppas du tämker dig mjukosten till hemmabruk…
Sata´sa hellre på nogot bestående…
Om jag var du skulle jag sälja affärsiden ..
för att få pengar till att starta tex en verkstad för tillverkning
av tex dockor som dina flickor kan sy ..
och sälja i min butik…
Det är jättekul att göra tygdockor…
en docka per dag hinner man ungefär…
annars har jag en träverkstad som fungerar bra…
Lycka till med osten…
Börja med att ta kontakt med miljö och hälsa för att se vad regler du behöver rätta dig efter. Sen kan du starta en Enskild firma. Om du inte vet något om redovisning ta kontakt med en redovisningsyrå
Var rädda om varandra
Hur går det med mejeri-produkten..?
JAg tror att rallykillen driver med oss….skämta aprillo.. :D
Ja men jag vill starta eget på riktigt…