Betala Tull!!!
Jag har tänkt att importera lite från USA, men jag fattar ingenting när det gäller tullar…
Hoppas att det är någon som kan hjälpa mig!
Försökte räkna ut på tullverket lite, men jag är fortfarande vilsen!
Om man har köpt varor + frakt för ca 600:-, är det då meningen att man ska betalat tullavgifter med över 700:-?
Håller tummarna att det är någon som vet mer ang. detta! 
Må så gott
Lotta
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Utan att ha kollat närmare på hur det ser ut i år, så gällde i alla fall följande förra året:
Tullkostnaden är många gånger marginell, det är momsen som läggs på samt expeditionsavgift som utgör den större delen av det man betalar vid privatimport.
Enligt reglerna så ska alla paket som kommer in i Sverige förtullas, men det är inte ofta som reglerna följs, utan man får hoppas på turen att ens paket inte tullas.
Läser du på Tullverkets hemsida, eller kontaktar Posten, får du beskedet att du skall betala svensk Moms på alla varor som kommer från länder utanför EU. När det gäller tidningar och böcker så är det 6% Moms och inte 25% som annars.
Om summan inklusive frakt övergår 300 kr skall eventuell tull också betalas.
Det hjälper inte om paketet är märkt med "Gåva", fastnar det hos tullen får du betala svensk Moms i vilket fall som helst.
På Tullverkets hemsida kan man läsa om Internet-handel. Dessutom hade de förra året en tjänst med vilken man kan kolla vad slutpriset blir för varorna.
Hej
vi beställer ibland grejer från usa och får pålagt momsavgift på det som vi beställt. Alla ggr hittills är det en avgift som vi betalar till fraktbolaget UPS direkt vid leverans eller via kort då de ringer samma dag som leveransen sker.
Man får sedan utförliga kvitton på allt för bokföringen