marknadsföringstips, någon?
Jag är precis nyutbildad cert. massör (blev klar 19/12) och ska försöka få kunder. Dels privatkunder som jag antingen kan åka hem till och massera eller massera på ett fast ställe som finns. Jag ska även försöka få tag i företag som är intresserade av att få företagsmassage som en del av företagshälsovården eller så.
Någon som har några bra tips på hur jag ska gå till väga? vääldigt tacksam för alla tips
Jonathan
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Annonsera, stå på mässor, sätta upp lappar, dela ut info, skaffa hemsida.
Jag jobbar med informationsdesign… gör informationsmaterial åt företag. Hör av dig om du behöver hjälp.
Om du kommer in på företag kan det vara väldigt säkra kunder. Sprid visitkort omkring dig bland vänner och bekanta. Berätta för familj och vänner vad du kan hjälpa folk med för problem och be dem tänka på dig när de hör någon beklaga sig.
Presentera dig gärna på en hemsida som du kan referera till. Där är det viktigt att du berättar vad du kan göra för kunderna så att de förstår hur deras liv kommer att bli bättre.
Erbjud prova-på-priser. Har man väl börjat är det väl svårt att sluta? Så tycker jag i alla fall att det var när jag började gå till min naprapat. Man behöver inte vara sjuk för att gå utan går för att hålla sig frisk.
Det allra viktigaste är att du är professionell i kontakt med dem du träffar, så att de har en positiv uppfattning om dig. Ett gott rykte är ovärderligt.
Vänliga hälsningar
Niklas

tack för tipsen!
H9/V9 Årsta AIK

Du kan bli medlem i ett nätverk för företagare också, det är ett bra sätt att få kunder på.
#4: Hur fungerar det?
Vänliga hälsningar
Niklas

vanligtvis har nätverket nån hemsida sopm man kan gå in på, sen får man komma på nån gratis nätverksträff och sen får man betala. har precis gått med i ett nätverk och det funkar skitbra! har redan (en träff) fått tre potentiella kunder och massor av värdefulla kontakter!
H9/V9 Årsta AIK
Okej. Tack för svaret!
Vänliga hälsningar
Niklas

#5 BNI är ett affärsnätverk som finns över hela världen. Kostar att vara med men ger otroligt mycket tillbaka. Man träffas oftast en gång i veckan och hjälper varandra att få affärer. Lite kort.
Du kan kolla på deras hemsida www.bni.nu
Jag hittar inte priser någonstans på hemsidan. Vad kostar det att vara med i Business Network International?
Vänliga hälsningar
Niklas
Göra reklam på nätet är toppenbra marknadsföring dessutom mer eller mindre nödvändigt idagens läge då många söker efter dom letar efter på internet, så en hemsida är en bra och dessutom väldigt billigt sätt att marknadsföra och göra reklam för sitt företag om man t ex jämnför med tidningsannons och hemsida så är hemsida ett väldigt biligt allternativ, dessutom finns den ju ute p¨å Internet 24 tim om dygnet till skillnad från en tidningsannons.
Har du ingen hemsida ännu hjälper jag dig gärna bygga en. Erbjuder just nu under v 25 gratis .se domän på One då man beställer hemsida hos mig.
#10 Du har inte fattat att man inte får göra reklam här.Du har blivit tillsagd tidigare .
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#10 Ränderna går aldrig ur.
#0 Jag skulle ringa upp företag där jag vill sätta in min fot, skulle ta reda på vem jag skulle boka tid hos och träffa den personen, och skulle diskutera om företaget eventuellt skulle stå för eller bidra till friskvård av anställda. Och gör detta med flera företag, så du inte är beroende av en enda "arbetsgivare" Under samtalet så ska DU ställa frågorna och var lyhörd vad de berättar om nyläget.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Jag jobbar själv mycket med direktreklam av olika former. Annonser i tidningar har jag prövat på i mängd, utan något större reslutat. Nu jobbar jag ju med "produkter" som man lätt kan skicka ett prov på till tänkbara kunder, men du kanske skulle kunna göra något kul att skicka ut till ett visst område?
Nätmarknadsföringen är också på stark frammarch. Att synas i sökmotorerna börjar nästan bli A och O i företagandet.
Att alltid ha ett gäng visitkort i fickan är också en smart grej. När jag t ex hämtar paket hos någon av transportfirmorna lämnar jag alltid visitkort eller en liten grej som en penna eller så.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...