marknadsföringstips, någon?
Jag är precis nyutbildad cert. massör (blev klar 19/12) och ska försöka få kunder. Dels privatkunder som jag antingen kan åka hem till och massera eller massera på ett fast ställe som finns. Jag ska även försöka få tag i företag som är intresserade av att få företagsmassage som en del av företagshälsovården eller så.
Någon som har några bra tips på hur jag ska gå till väga? vääldigt tacksam för alla tips
Jonathan
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Annonsera, stå på mässor, sätta upp lappar, dela ut info, skaffa hemsida.
Jag jobbar med informationsdesign… gör informationsmaterial åt företag. Hör av dig om du behöver hjälp.
Om du kommer in på företag kan det vara väldigt säkra kunder. Sprid visitkort omkring dig bland vänner och bekanta. Berätta för familj och vänner vad du kan hjälpa folk med för problem och be dem tänka på dig när de hör någon beklaga sig.
Presentera dig gärna på en hemsida som du kan referera till. Där är det viktigt att du berättar vad du kan göra för kunderna så att de förstår hur deras liv kommer att bli bättre.
Erbjud prova-på-priser. Har man väl börjat är det väl svårt att sluta? Så tycker jag i alla fall att det var när jag började gå till min naprapat. Man behöver inte vara sjuk för att gå utan går för att hålla sig frisk.
Det allra viktigaste är att du är professionell i kontakt med dem du träffar, så att de har en positiv uppfattning om dig. Ett gott rykte är ovärderligt.
Vänliga hälsningar
Niklas

tack för tipsen!
H9/V9 Årsta AIK

Du kan bli medlem i ett nätverk för företagare också, det är ett bra sätt att få kunder på.
#4: Hur fungerar det?
Vänliga hälsningar
Niklas

vanligtvis har nätverket nån hemsida sopm man kan gå in på, sen får man komma på nån gratis nätverksträff och sen får man betala. har precis gått med i ett nätverk och det funkar skitbra! har redan (en träff) fått tre potentiella kunder och massor av värdefulla kontakter!
H9/V9 Årsta AIK
Okej. Tack för svaret!