Företagande iFokus

Företagande

Etikettlagar-och-regler
Läst 1432 ggr
skatan007
0

Trött på att skrolla!!

Konseptet med denna sida är och förblr segt o i stagnation. Jag önskar snabbare konversation.

Stava till . Snabb konversation och  respons utan grupper o dyl. Jag menar typ chat!! ???

Niklas
0

Det låter som om du är ute efter något annat än vad iFokus är.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Ioma
0

#0 Håller helt och fullt med i att det är seeeegt.

När man nu måste scrolla upp o ner o hit och dit blir man inte lika sugen på att diskutera på samma sätt som tidigare.

jag önskar dock ingen chatt utan tillbaka som det var tidigare med uppdelade sidor i frames.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

KeramikeniSkredsvik
0

ctrl+u = hoppa till första olästa kommentar

ctrl+j = hoppa till nästa inlägg i inläggslistan

ctrl+k = hoppa till föregående inlägg

det finns en massa fler kortkommandon, men dessa minskar scrollandet betydlig…

/Sofia

Niklas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I nattens uppdatering har vi lagt till senaste inläggen nedanför alla trådar. På så sätt har man nära till den listan även när man läser i långa diskussionstrådar.

Se bifogad bild.

Vänliga hälsningar

Niklas

Ioma
0

HATAR kortkommandon! Har alldrig använt det och kommer aldrig börja använda det heller, gör det inte ens när jag bygger websajter mm.

Mvh
Marika "Ioma"

KeramikeniSkredsvik
0

Du slipper, så får du scrolla … du väljer själv

Ioma
0

Det var bättre tidigare när allt var i frames.

Nu tycker jag det ser för "B" ut men det är ju upp till var o en att tycka som de vill.

Mvh
Marika "Ioma"

didis
0

Måste säga att jag nästan slutat läsa på iFokus bara för att det är så krångligt och segt.

Är med på flera andra forum och inget av dem är så svårläst som iFokus och värre blev det efter att sidan gjordes om för ett tag sedan.

En av de sämsta delarna är att det är så svårt att hänvisa till andras inlägg, nu får man skriva vilket nummer inlägget har eftersom det inte finns något citatfunktion.

Så gärna en snabbare sida med bättre funktion, ett tips är att kolla runt på andra forum för att kolla hur iFokus kan förbättras!

Niklas
0

#8: Om du anade hur mycket vi ser oss omkring för att hitta möjliga förbättringar.

När det gäller möjlighet att citera är det något vi har valt bort medvetet. Många tycker att det gör trådarna långa och besvärliga att läsa. Därför har vi numrerat trådarna i stället. 

Vad mer än citeringsfunktion tycker du gör oss krångliga och sega?

Vänliga hälsningar

Niklas

Ioma
0

Håller med #8 i mycket om att det är segt osv men citatfunktionen gör inte mig så mycket att det inte finns kvar.

Det är rätt smidigt att skriva nummret på det inlägget man svarar.

men däremot att det tar mer än dubbelt så lång tid att ladda en sida mot vad det gjorde tidigare irriterar mig något grymt.

Jag har provat på alla möjliga datorer men det är lika segt överallt eftersom sidan måste ladda HELA sidan nu och inte bara en specifik frame.

plus att jag får massa fel som att vissa trådar laddas upp nedanför inläggslistan så det blir ett stort tomt fält där inlägget egentligen ska ligga.

ibland hamnar favoritlistan längst ner istället för till höger längst uppe.

Ja det är lite irriterande objekt för att räkna upp en kortare lista.

det finns mycket mer jag reagerat på men orkar inte ta upp allt just nu.

Det va bättre förr heter det ju ;-)

så sant så…

Mvh
Marika "Ioma"

didis
0

när det är långa trådar blir det mycket scrollande och precis som andra skrivit blir det mycket "fram o tillbaka" nuförtiden, ner för att läsa, upp för att kolla nya trådar på sajten och så ner för att byta sajt.

Segare att ladda är det också jämfört med tidigare men framförallt detta scrollande upp och ner hela tiden som är jobbigt (I-landsproblem!).

Finns det möjligeht kanske att istället för att lägga alla svar efter varandra lägga tex 20 st på separata "sidor" - så minskar scolllanden men samtidigt blir det svårare att följa eftersom citatfunktionen saknas.

Niklas
0

#9, 10: Jag är förvånad över att ni uppfattar det som långsammare nu än tidigare. För mig är det snabbarenu än i gamla versionen. Mycket av det som finns på sidorna är likadant på alla sidor och cachas, vilket betyder att det inte behöver skickas varje gång. I praktiken skickar vi mindre data nu än i gamla versionen. Det vore intressant att veta vad det är som gör att ni inte uppfattar det så.

#10: Vad använder du för webbläsare?

#11: Läste du vad jag skrev i #4? Nedanför inläggsraden finns senaste inläggen för att du inte ska behöva skrolla upp för att välja nästa tråd.

Att dela upp trådarna i sidor har diskuterats åtskilliga gånger. Hittills har nackdelarna övervägt.

Vänliga hälsningar

Niklas

Ioma
0

#12 jag använder explorer 6 just nu.

Mvh
Marika "Ioma"

Niklas
0

#13: Okej, det förklarar det tyvärr. Vi har haft väldigt svårt att få det att fungera bra i Internet Explorer 6.

Vänliga hälsningar

Niklas

Ioma
0

Jag har som sagt surfat på sajten på andra datorer med både ophra och andra versioner av explorer och det funkar lika illa på alla datorer JAG provat på.

Nåt hette något med fox (inget jag kan så mycket om tvärr)

Har även testat på mac men det funkar enligt mig lika illa :-(

Mvh
Marika "Ioma"

Niklas
0

#15: Firefox.

"plus att jag får massa fel som att vissa trådar laddas upp nedanför inläggslistan så det blir ett stort tomt fält där inlägget egentligen ska ligga.

ibland hamnar favoritlistan längst ner istället för till höger längst uppe."

Får du de här felen i alla webbläsare du har provat?

Niklas

Ioma
0

#16 ja just det firefox heter det. Skitläsare *S*

I oprha fick jag exakt samma fel som i explorer som jag har här men firefox hann jag inte kolla runt på samma sätt så det hann jag inte kolla.

Mvh
Marika "Ioma"

Kaj
0

Jag fattar inte riktigt varför denna tråd är här på startaeget.ifokus

Andreas
0

Rätt smidigt att använda "home" tangenten annars.