Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 734 ggr
virkmaja
0

Programmeringshjälp?

Jag har två idéer som handlar om helt om programmering. Den ena idén går ut på att göra en sökmotor, medan den andra ett grafikprogram där man kan skapa mönster. Kruxet är att jag kan knappt hitta on-knappen på datorn ibland, vilket innebär att jag behöver hjälp för att kunna genomföra mina idéer. När det gäller den första idén har jag några aningar om hur jag kan genomföra detta, men sen tar det stopp. Vart kan man hitta någon som kan detta med programering?

Alla tips är självklart välkomna. Är det någon här som vill veta mer, går det bra att mejla.

Dessutom: om jag har eget företag och inleder ett samarbete med ett programeringsföretag, hur kan jag då få betalt för min idé? Någon som känner igen sig?

Niklas
0

Programmerare finns det hur många som helst. Om du inte känner till någon kan du använda Gula sidorna eller Hitta.se.

Hur du kan få betalt för din idé? Bygger inte idén på att det finns en efterfrågan eller att du räknar med att efterfrågan kommer när du lanserar produkten?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

virkmaja
0

En efterfrågan finns på båda mina idéer vad jag har erfarit, sen är det en annan sak om folk vill köpa det :) Men jag har fått kontakt med ett lite större företag gällande mina ena idé och som verkar positiva, så jag håller tummarna på att det blir något av det.

Niklas
0

Okej, då håller jag tummarna för dig. Berätta gärna hur det går sen.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning