Företagande iFokus

Företagande

Etikett: allmänt
Läst 894 ggr
Eva_A
0

Val av mobiltelefon/abonnemang till företaget

Jag har nystartad Enskild firma med hästmassage som en (liten) del av min verksamhet. Då jag i min fasta anställning har en mobiltelefon som jag även får nyttja privat blir det ohållbart att använda företagets telefon i min verksamhet.

Men vad ska jag välja för abonnemang? Det finns ju hur många varianter som helst.

Är det någon som kan råda mig i djungeln? När det gäller telefon så inser jag att det är lämpligt att välja en som passar mina behov.

/// Eva

Kaj
0

Jag har Comviq knock-out. Kostar bara 69 öre per samtal (fast och mobil) till ala nät i Sverige. Comviq har även ett abonemang för de som ringer väldigt mycket där man har en fast månadskostnad. Gå in på www.tele2.se och kolla deras tariffer. Där kan du se om den fasta priset är bättre för dig än ett med löpande abonemang.

AnnaLundin
0

Fast månadskostnad finns säkert hos alla operatörer, i olika varianter.

Börja med att reda ut hurdana telefonvanor du har, vad du har för behov. Hur mycket ringer du, när och till vem?

KeramikeniSkredsvik
0

Tänk på vilken täckning operatören har… hos mej på landet funkar endast Telia.

Eva_A
0

Tack för svaren!

Jag kommer att åka runt på landsbydgen en del och är i behov av bra täckning. Det är lämpligast att välja Telia då har jag en känsla av?

AnnaLundin
0
AnnaLundin
0

Det beror på var man bor. I ditt fall kan det alldeles säkert funka med andra operatörer, det bästa är att prova…

Ju mer glesbygd, desto sämre täckning och då är Telia bäst. Men du bor ju inte direkt i glesbygden…

Eva_A
0

Men några av mina kunder bor säkert hemskt avsides, det märkte jag under utbildningen.

Det är inte så hemskt långt till urskogen från där jag bor.

AnnaLundin
0

#7 Det bästa är om du hade möjlighet att prova några olika operatörers täckning i urskogen i din närhet, för där ÄR dåligt med de flesta, ju. Sen är det ju också så att dukanske måste kunna acceptera att vara oanträffbar medan du jobbar, då ska du ju ändå jobba - säjer hon som stått med en hov mellan knäna och svarat i telefonen… :P

Se bara till att få ordentliga vägbeskrivningar när du ska dit första gången :D

leo-
0

Jag hade ett liknande problem eftersom jag kör land och rike runt och bör vara anträffbar.

av tidigare erfarenhet vet jag att Telia är överlägset bäst här nere i Skåne .

Med 3G telefon ökar man oddsen ännu mer och till slut skaffade jag en Bluetoth headset vilket innebär att jag kan prata med händerna upptagna och jag är nöjd . Sen att att jag köpte en Nokia 6280 var kanske lite för mycket men jag använder kameran till att fota maskininstallationer för framtida bruk  

Micke