Företagande iFokus

Företagande

Etikett: marknadsföring-och-försäljning
Läst 1558 ggr
Niklas
0

Webbutik som kan skräddarsys helt?

Jag är på jakt efter en webbutik. Vi vet vilket utseende den ska ha och behöver därför hitta en lösning som kan anpassas sida för sida. Olika produktsidor ska ha olika utseende. Vissa delar ska ha en egen sida (exempel: byggsats) medan andra ska visas i listor (exempel: lösa delar). Utöver det behöver vi sidor med diverse annan information och de ska se ut på andra sätt.

Webbutiken ska ha möjlighet att ansluta kortbetalningar och sånt också. Är det någon som vet en webbutik som uppfyller de här kraven? Givetvis ska det kosta så lite som möjligt.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[incendium]
0

kan rekommendera osCommerce. ett open source alternativ som är riktigt smidigt att använda och går att anpassa precis som man vill ha det. bäst är att lägga det på ett eget webbhotell dock annars kan omändringsmöjligheterna lätt bli små.

Niklas
0

Vi har det, men tyvärr kräver det utvecklingsresurser och det var det vi skulle vilja komma ifrån. Om man ska undvika egen utveckling verkar det inte gå att skräddarsy tillräckligt mycket.

Oscar
0

Virtuemart är helt fantastiskt att jobba med. Skulle säga att det med relativt små medel går att få det du visade där. Men lite utveckling får man nog räkna med om man ska ha en anpassad butik, oavsett vilket system du väljer.

I VM kan du ha separata mallar för varje kategori och varje enskild produktsida.

Niklas
0

Tack för tipset! Jag ska kolla på Virtuemart.

MattiasWirf
0

Jag använder Zencart, en vidareutveckling av osCommerce. Tyvärr kräver alla fria som jag känner till en rejäl arbetsinstats och utveckling för att bli bra. Kanske det lönar sig att betala litegranna. Den nyare Magento pratas en del gott om men då har man istället problemet att den drar enormt med resurser, så du nästan behöver en dedikerad server för den.

MattiasWirf
0

Måste bara tipsa om en butik som jag tycker verkar mycket lovande, betydligt trevligare gränssnitt än andra fria tycker jag. PrestaShop, http://www.prestashop.com

Enda nackdelen är att den är relativt ny så det finns några småbuggar, men på det hela taget enkla och bra funktioner och den verkar utvecklas.

Loove
0

vi har ebutiken.nu och är mycket nöjda

Kan kan köpa en färdig "mall" som man färgsätter och fyller som man önskar men man kan också ge dom en färdig designad sida och så implementerar de den i det befintliga systemet så du får det utseende du vill.

Hör gärna av dig till mig om du har ytterligare frågor info@LRdesign.se

Lovisa

Niklas
0

Tack för tipsen!