Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 942 ggr
Jea59
0

Någon inom städbranschen

Tänkte höra här om det är någon annan inom städbranschen som är nystartad.

Kanske vi kan ge tips o ideer

Hur gick dom första stora jobben m.m

jagM
0

Jag har funderat på att utöka företaget till städning hemma hos folk och tar gärna emot tips om vad man ska tänka på mm

Jea59
0

Vad har du för företag?

miuljo
0

jag har oxå funderat på att komplettera mitt företag med städning o andra hushållsnära tjänster. jag har fn en butik som jag inte kan leva på just nu så jag behöver nånting annat oxå. jag har jobbat som lokalvårdare tidigare och har goda erfarenheter innom städning.. så det ligger nära till hands..

Jea59
0

Städbranschen håller på att explodera, dom som jag vet har börjat har så mycket jobb så att dom inte hinner med.

Sen kan det vara olika var man bor.

miuljo
0

hur ska man börja då? hur räknar man ut kostnader? var drar man gränsen för vad man ska göra? var hittar man ev kunder?

jagM
0

Jag har en web shop som jag inte kan leva av ännu.

Vet ungefär hur mycket man ska ta betalt om man skulle städa hos folk och vad som skulle ingå i den städningen men sen finns det ju skaer man ska tänka på såsom…

Om man städar ensam (har inte tänkt anställa) och det bara är jag i huset (de som bor där arbetar) om sedan någon skulle anklaga mig för att stjäla något, hur garderar man sig mot det?

Jea59
0

Jag har kollat på nätet och gått med i ett nätverk där man hjälper varandra.

Då får man fram ungf. timpris och kvm pris. Sen beror det på vad man ska städa och hur mycket materialet kostar, men för det mesta brukar det ingå i timpriset.

Dom flesta kunderna brukar vara hemma och om du känner så se till att dom e hemma

Man måste ju annonsera det är viktigt att visa att man finns, ha en egen Webbsida är bra också

Emea67
0

Jea59

Jag funderar på att starta eget med hushållsnära tjänster, hemstädning, tvätt och styk ev mer.

Skulle du vilja rekomendera nätverket?

Antingen i denna tråd eller om du PM:ar mig.

Känns som jag har tusen frågor men vet inte riktigt var jag ska ställa demSkäms

Jea59
0

Hej!

Det brukar finnas i den kommun där du bor ett nätverk för småföretagare som är bra att gå med i för då kan man hjälpa varandra med tips o ideér.

Skatteverket brukar också har enkvällarskurser för att starta eget.

Sen tror jag dom hette småföretagarna som man kan gå in o titta på nätet.

Jag har googlat mycket och tittat på andras hemsidor och tjänster, frågat mycket.