Företagande iFokus

Företagande

Etikett: finansiering-och-bidrag
Läst 4677 ggr
Skrutt
0

Vad tjänar en nagelteknolog/terapeut

Jag förstår att det kan variera väldigt mycke men säg att man jobbar heltid hemifrån tex.

Vill ha ett roligt arbete men jag vill även kunna ha en rolig fritid Glad. Kan någon ge mig ett ca minimum och ett ca tak så blir jag glad.

mandariiin
0

tror detta är ett jobb där det inte går att sätat något speciellt tak/minimum. som du själv skrev så beror det ju på hur du jobbar. jobbar du hemmifrån så sparar du in pengar genom att inte betala hyra m.m. för lokal. annars kan man hyra in sej på en salong. har man tur så kan man bli anställd av en salong, och då är det ju dom som sätter din lön, eller om dom har ett sånt avtal där dom tar en del utav summan du tjänar in på kunderna. sen beror mycket på hur du själv sköter ekonomin om det nu är du som har hand om den. du måste ju alltid köpa in nya material och då kan du avgöra lite själv hur mycket pengar du vill lägga på det (olika märken/kvalitet = olika pris).

det finsn så mycket runt omkring som angör lönen inom salongs världen.

jag jobbar själv med just naglar och hår, men jobbar hemmifrån som en hobby verksamhet. men det är väldigt varierande med hur mycket jag tjänar på det, då det är full bokat runt student/midsommar, jul/nyår, just sånna tillfällen då alal vill vara fina inför olika tillställningar. medan jag har väldigt tomt på kunder under t.ex. februari/mars. ena månader får jag ihop 500-1000kr, andra månader får jag ihop 5000kr eller mer.