Varning för anställda!
Nu är jag så himla trött på allt vad anställda heter.. Har nu haft 14 st på 3 år! Är det mig det är fel på? Troligen.. Jag har alltid gått på magkänslan och inte kollat referenser.. fast en referens som någon har kan ju bara vara positiv - eller hur? Så vad ska man gå på?
Den sista anställda jag haft, sa upp sig själv och gick på dagen - han lämnade allt i en enda röra och eftersom han hade ett fritt jobb, visade det sig att han inte hade gjort något den sista månaden. Så vad gjorde jag? Jo, jag drog av allt på sista lönen - och nu vill han sätta mig i konkurs!
Suck, jag blir så trött… först sliter man livet ur sig för att få allt att gå runt, sen sliter man livet ur sig för att få de anställda att trivas - och som tack får man en konkursansökan på halsen.
Man undrar vad man håller på med…
Men ett gott råd till alla Er som ligger i start groparna - låt företaget klara sig utan anställda! Det ger bara en massa problem! Försök att hyra in tjänster istället.
Tack för ordet!
Hyra in arbetskraften är nog ingen dum ide.
Bemanningsföretagen går dessutom att förhandla med som med vilket annat säljande företag som helst.
Har själv jobbat åt ett bemanningsföretag tidigare och erfarenheten är att jag blev dyr att hyra in, men företagen kunde på dagen säga ifall de ville ha kvar mig eller inte, och betalade bara för mina aktiva timmar.
Så i slutänden kan det vara värt det att hyra in en arbetskraft som man betalar lite mer i timmen för men slipper annat ansvar ifall det skiter sig.
// Paltfan
Om du konkret kan visa siffror på att anställda förbättrar ditt totala resultat (när löner är betalda, osv) så finns det motiv att ha dem. Om du t ex har en butik som behöver ha två kassor igång för att hinna expediera alla som vill checka ut så behöver du definitivt anställda. Det kan inte en person sköta själv.
Om du betalar dem bra och i god tid och erbjuder bra förhållanden så borde de vilja jobba där.

Dessvärre spelar inte lönen någon roll.. Jag vet inte vad som har tagit åt folk, men man måste ha koll på de hela tiden, så jag vidhåller - om det är ett fritt jobb med mycket eget ansvar = hyr in arbetskraften! Tänk bara på vad mycket tid man betalar som folk är inne och surfar på nätet.. facebook osv.. Hade en anställd en gång som jag fick säga till att det inte var ok att vara inne på facebook på arbetstiden.. hon kunde inte förstå detta??? !! Jag blir så trött..
Bara av nyfikenhet, har du anställt väldigt unga människor, Cotte?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Allt ifrån 23 till 42.. same shit no difference..
Det där är så olika, på en tidigare arbetsplats tyckte jag majoriteten var kompetenta och kunde arbeta, på nästa arbetsplats anser jag majoriteten istället vara inkompetenta och lata.
// Paltfan
Det ÄR svårt med anställda men så klart guld värt om man hittar lojala personer som förstås företagets bästa och vet att de säkrar sin egen lön om de gör ett bra jobb.