KÄNNER MIG LURAD=(
hej, jag har hyrt en betalterminal från bbs och är kund hos nordea, avtalet på terminalen är på 36 månader, jag har haft den i några månader nu.
tyvärr så går företaget inte bra och måste läggas ner, säljaren som jag tecknade avtalet med sa att avtalet skulle upphöras om företaget lades ner eftersom jag sa att jag inte ville teckna så långt avtal.
och nu känner jag mig lurad=( för nu sa dom att jag måste betala för dom månaderna som är kvar, så det ligger på 11-12000kr=(
det enda jag kan göra är att överlåta hyran av terminalen till nån annan företagare, men jag känner ingen som har behov av den…snälla vad ska jag göra???
jag behöver verkligen er hjälp

Vad menar du med "lägga ner"? Skall du begära företaget i frivillig likvidation eller gå i konkurs?
Kan du förhandla om avtalet, typ erbjuda dig att betala x månader, de tjänar ju inte heller på om du går i konkurs - i värsta fall får de inte ens tillbaka terminalen.
nej, nära gå i konkurs för vi kunde knappt betala våra utgifter så vi tänkte vi säljer den innan vi går i konkurs, och den nya ägaren har redan ett avtal med en annan bank. Tro mig de har tjänat sina pengar genom att ljuga för mig, för att jag skulle aldrig teckna avtalet om jag visste att det var så. pengar har de tjänat och kommer att tjäna från mig men kunder kommer de garanterad att förlora, det har jag sett till
Jag har svårt att se hur du blivit lurad. Du har ett kontrakt på 36 månader, som dock upphör om företaget läggs ner.
Men du lägger ju inte ner företaget, utan säljer det. Jättetråkigt att behöva lägga ut de pengarna, men ljugit för dig har de faktiskt inte gjort.
asså du förstår mig inte, han sa att avtalet kommer upphöras, om jag inte ÄGER verksamheten längre, så det spelar ingen roll om jag lägger ner eller säljer företaget..
jag trodde på, för att jag sa upp andra avtal som jag hade bindningstid på, och där gick det..hade tecknat 3 års avtal med ett elbolag tex….och ett års avtal med inspectera, och där stod det också bara bindningstiden, inga problem att säga upp dem..
eh skitsamma, orkar inte bry mig..
man lär sig nåt nytt varje dag, den här gången lärde jag mig att aldrig tro på nån säljare eller telefonist för dom säger aldrig hela sanningen, fulsäljer för att tjäna provison, vilket patetiskt jobb.
Men tack för din hjälp=)
ha det gött

En sen kommentar!
Detta sättet är mycket vanligt att bankerna tillämpar med att leasa ut betalterminaler till höga kostnader.
Det bästa är att köpa den rakt av = mycket mycket billigare.
Men bankerna argumenterar gärna med att det är gratis uppdateringar, men dom är inte värda detta.
Hur har det gått i övrigt med företaget? Har du haft någon kontakt med jurist eller dyl.?