Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1069 ggr
steelskaniner
0

OT- Pefekt hotell för att starta eget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi bestämmt oss för att flytta ifrån vårat hus som ege är ett stort gammalt hotell..

För den som är intresserad av att starta upp någonting men är beredd att lägga en hel del tid och pengar på att repa är det är det jättebra!

4 Våningar + en balkongvåning.

**källarvåning
**Där har det förut vart bageri och föråd här finns även duchs rum, rum med proppskåp, tvättrumm, (rummet med vattenberedare, värmepannor).
Duchs rummet och tvätt rummet har använts + att varmvatten beredare och värmepanna har vart igång såklart. Förådet har används som uthyrningsrum och där finns sängar,bord m.m.

**Förstavåningen
**Här finns på baksidan av huset 3 garage + 1 ingång (baksida) och en liten hall Inne ihuset. På framsidan (mot centrum) Har funnits bank ( med kassaskåp m.m. / finns kvar ) , Frisör , affär (stor lokal) . Alla de tre är i någorlunda bra skick och behöver bara fixas lite grand. ( har använts på senare tid också) Bank lokalen har toallet och använts som lägenhet. På detta plan finns även ett köks rum.

**Balkongsvåningen
**En balkong i ganska bra skick

**Andra våningen
**Här finns en korridor med små hotell rum 8 st / hälften av rummen ser man ut över centrum och hälften ut över torneälv+ gemensam toalett och städföråd. ( De flest rummen är ny målade och flera används fortfarande ) Där behöver vissa rum fixas till vissa är klara att hyra ut. Alla rum har eget handfat . Finns även en balkong i slutet av korridoren.

på andra sidan av korridoren finns den lägenhet vi har bott i Där finns 2 sovrum, 1 kök, 1 toalett med duchs och badkar, 1 verdags rumm med skrubb, 1 arbetsrumm och hall. Allt är i bra skick där.

Tredje våningen

Har förut vart fler hotell rum´men är inte använd alls förutom som föråd. Finns rum nr 9,10,11,12,13,14,15,16 Två av dem är större och det finns en dörr mellan dem så det blir som ett sort familjerum.
I den korridoren finns även ett 10-tal skrubbar och utrymmen som inte har används. Finns även där balkong. och gemensam toalet. Är behov av rätt mycket rep.

Trädgården

Finns en rätt så stor trädgård med ett stort föråd som är lite mindre än 100 meter från älven. /en bit av träd gården används till hundgårdar.

Området

Ligger granne med en pizzeria och post på andra sidan mittemot finns både konsum pch ica . 200 m bort finns bio, skola och dagis. Busstation, fotbolls plan och hockey plan finns 300 m bort.

Skulle jag vara nog gammal och ha tid och pengar skulle jag absolut vela ta över detta hus då det finns såå mkt möjligheter till nästan allt

Jag är inte så insatt i detta utan lägger ut annonsen för min mor. Priser och sånnt har jag ingen aning om men för mer info kan ni mejla

repekka11@hotmail.com Så ska jag skriva allt jag vet .

Huset finns i vittangi / kiruna komun.

Bild sett från baksida/älvsida

Nu vet jag inte om det här är rätt sida och sätta denna annonsen på men det får jag väll se :)

steelskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ÄLVSIDAN! Och trädgården /

Midnattsol på sommarn och norrsken på vintern + ca. 1 meter snö..:)