"QALL"
jag har råkat ut för "qall" telefonleverantör. jag ville inte gå med på att ta dom men killen tjata o tjata o jag fick prata med "VD" o allt.
jag sa såhär innan inspelningen: "garanterar du att dom fakturor som jag får från er kommer att vara lägre än dom jag får idag från tele2?" killen lovade att det skulle bli så. jag sa att jag va nöjd med tele2 men han sa att dom va billigare än dom. jag sa att jag ringer nästan bara till mobiler.. han sa no problem vi är fortfarande billigare…
så jag gick på det.. han pratade fort som f-n under inspelningen men jag sa ja på bandet… eftersom han hade lovat mig allt det innan inspelning.
några dagar senare pratade jag med tele2… det visar sig att det avtalet som dom har är att man ringer gratis till alla mobiler och alla fasta nät… (jag hade deras fasta pris vilket jag även sa till qall)
jag blir fly förbannad o ringer upp till qall o försöker att säga upp avtalet.. tjejen som svarade (hade antagligen en lapp avsedd för sådana samtal där hon läste innantill) sa att jag sagt ja på inspelningen och att det är det som gäller. vad jag än sa så kom hon med det svaret. jag har även skickat mail till dom och ett skriftligt vanligt brev. inget svar.
detta hände nån månad innan jul -08 jag ringer med deras linje, telefonen funkar, men jag har ännu inte fått nån faktura från dom. jag har heller inte skrivit på och skickat in dom papprena som jag fick som skulle vara nån sorts bekräftelse föratt få ta emot nån bärbar telefon. tjejen jag pratade med sa att om jag inte skickade in dom papprena inom tio dagar så skulle dom fakturera mig hela summan för alla 36 månader som bindningstiden var på.
jag pratade med en konsumentrådgivare i samma veva. det va han som sa att jag skulle skriva ett brev till dom, och då hamnar bollen hos dom. men jag har inte hört nånting från dom sen dess.
vad ska jag göra? jag får olika besked från olika håll, en del säger att man har ångerrätt o en del säger att man inte har det som företagare. och NU är det väl försent att göra nånting alls? men, jag har inte fått nån faktura av dom.. hur ska jag tolka det? o varför hör dom inte av sig?
jag är så arg så jag kokar på dom…vill verkligen varna alla småföretagare för "QALL"… många idiotförsäljare har jag stött på men ingen så fräck som qall…

Jag fick detta mail i inkorgen:
---
Peter B
E-post: peter@qall.se
Meddelande: Hej
Ni har ett inlägg i Forumet om Qall. Personen beskriver att han känner sig missnöjd. Jag skulle vilja komma i kontakt med personen för att reda ut eventuella missförstånd.
Skulle det vara möjligt för er att be honom/henne maila oss företagets uppgifter så ska vi se till att försöka hjälpa personen i fråga.
Min mail är peter@qall.se
Om inte annat kan de kontakta medlemmar via meddelandesystemet.
fantastiskt.. :S jag har skickat en mängd mail till dom med svar att just nu har dom semester men dom ska höra av sig så fort dom återkommer.. *asg* men coolt.. ska genast maila till peter…
Berätta gärna hur det avlöper.
Hej!
Qall e inget att leka med tyvärr.
Kan säga det att du sitter fast i Qall 36 månader om inte jag kan hjälpa dig..
sitter nämligen som säljare och säljer telenor abonnemang o löser ut många Qall kunder i veckan på grund av att dom ligger på ca 2-4000kr/per abonnemang i månaden.
Jag har en hel del lösningar till dig för att slippa Qall är det så att du intresserad så maila mig på Natanael_axelsson@hotmail.com
Mvh Natanael
jag skickade ett mail till dom där jag skrev exakt vad som hade hänt o vad jag tykte o tänkte… han svarade att han genast skulle se till att någon tog kontakt med mig föratt klara upp eventuella missförstånd.
det tog ett tag men nu har jag fått ett brev på posten där det står såhär:
"Vi bekräftar härmed att du önskar säga upp ditt fastanätsabonnemang bla bla bla… uppsägningstiden är 90 dagar som står skrivet i qalls allmäna vilkor.
bla bla bla
vi tycker det är tråkit att du lämnar oss… tackr för den här tiden och du är välkommen tillbaka"

altså det tackar jag ju för nu… känns bra..
men det va ju konstigt att uppsägningstiden hamnade på 90 dagar nu istället för 3 år som dom hävdat hittills när jag pratat med dom..
o att det tills nu har varit helt otänkbart för mig att bryta det "inspelade" avtalet enligt dom.
naaah… från o med nu ska iallafall jag säga blankt nej till alla som ringer… detta har iallafall lärt mig att inte gå på försäljarnas skitsnack.
#6 tack för erbjudandet, det är fler som erbjudit sig men som jag sen inte hört nåt från.
jag har telenor på mobilen… deras täckning suger… jag bor centralt men kan inte ens snacka i tel inne i min lägenhet utan måste hänga ut genom fönstret…
men, fina telefoner har dom o trevliga har dom varit dom få gångerna som jag haft med dom att göra.
så förutom att man inte kan prata i tel på så många ställen… hihi … så är dom helt ok.
jag säljer även tele2 abonnemang mvh natanael