Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1576 ggr
annie
0

Skrivtjänster?

Är läkarsekreterare med en dröm om att kunna jobba mer hemifrån. Som läkarsekreterare inom vården har jag knappt möjlighet till det alls men kanske finns det andra skrivartjänster att erbjuda?

Någon som vet eller själva har erfarenhet? Alla tips och idéer är välkomna Glad.

mammaru
0

Skrivtjänster - hur menar du med det? Pratar vi om att göra riktiga formuleringar och stava rätt, eller menar du att skriva allt från informationstexter, reklamtexter, journalistiska texter till fackböcker och romaner?

Jag tycker du ska börja med att beskriva vilken typ av skrivuppdrag du tror att du passar särskilt bra till. Undvik alltså att ta med allt du ev skulle kunna klara, utan börja med att förklara det som du är bäst på/passar bäst till.

Sen kanske vi kan hjälpa dig.

annie
0

#1 Tack för svar!

Jag har nog inte tänkt så långt alls utan funderade nog mest på om sådan överhuvudtaget förekommer och på vilket sätt. Jag har ingen aning om det finns folk som sitter hemma och skriver texter åt andra. Flört Har hört att man kan få jobb på diktat och sedan skriva ner åt andra, exv. brev etc. Vet inte om det egentligen existerar och därför frågade jag här.

Jag är nog bäst på att formulera meningar och se meningsbyggnader osv. Tycker jag är bra på att kunna stapla upp information och bygga stycken utefter det. Har sinne för organisation och är noggrann. Glad

helenahenstedt
0

Jo, visst finns det företag som gör det du är inne på, även om du är vag i formuleringen. Är själv inne på nåt liknande, att utnyttja min goda språkkänsla helt enkelt.

Men hur de gör och får kunder vet jag ej, skulle själv gärna ta emot tips…