Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 935 ggr
Kramis65
0

Eget äldre omsorg Privat

Jag har fått en grill i huvve Att starta eget inom vården finns ett färdigt hus med 18 rum men ingen vill gå in och köra privat och det har jag funderta hela dagen. Är det någon här som har starta eget eller gått någon kurs typ. Starta eget är ju inte som att gå in på konsum och köpa glass det är ett livsverk

Tack sam för alla tips kanske en klubba i huvve så jag glömmer att jag ens kommi på tanken men vad vet jag

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

Paltn
0

Kolla upp om det är några "licencer" du behöver för att driva äldreomsorg.

Kolla upp underlag, har du hyresgäster redo?

Kolla upp hur mycke det kommer kosta för dig de närmsta halvåret, dra till med det dubbla utifrån vad du kommit fram till.

Kolla med banken.

Kör hårt.

Är väl nått åt det hållet det går till, funderar själv på starta eget, men inte tagit språnget än, dock i en helt annan branch.

// Paltfan

Emea67
0

Precis du måste kolla upp om du behöver tillstånd, vad för slags äldreboende har du tänkt? Hur mycket personal behöver du?  Vad för slags kopetens behöver personalen? Hur är natten täckt vad finns det för bestämmelser för hur mycket personal du måste ha på natten ensamarbete är inte alltid tillåtet tex vid tunga lyft etc.

Vem ska betala in pengarna privat? eller kommunen? Att få plats på ett äldreboende så måste man vara mycket dålig, mer personal!

Kolla om det finns något Nyföretagarcentrum i närheten där du bor och kan vända dig till de kan kanske hjälpa dig.

Det är mycket runt omkring som måste tas reda på allt om skatter, avtal mm

Lägga upp en budget som håller då det ska sökas banklån och för att se att det håller i verkligheten. Men det kan Nyföretagarcentrum hjälpa dig med men du måste tareda på och tänka noga igenom vad som kommer att kosta pengar, försäkringar, investeringar mm

Skriv mer och berätta hur du tänker och hur det går!

Lycka till!

Paltn
0

MM, skriv mer och berätta hur det fortskrider.
Ett privat äldreboeende är kanske vad vi behöver i de här tiderna.

// Paltfan

Kramis65
0

Det är ju tänkt som dementboende och läser just nu på www.demenscentrum.se

Skulle ju vilja att man kunde ha djur små katter och hundar. Även maten är ju viktig. så klart jag glömde bokmärka en sida igår som jag läste om starta eget inom vården

// Ulrika

Medarbetare på Frivillig arbetare, sorg ochMatlust En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. Man behöver inte veta allt, men man kan ta reda på det!

Emea67
0

Ok, katter och hundar kan väl inte vara något problem då jag känner en och vet om en annan som har med sig sina hundar till jobbet och det går utmärkt och de äldre mår jätte bra av det Glad

Vet hur det är när man glömmer bokmärka en sida som är bra att ha sedan bokmärker man allt även s**t så man får rensa rejält Flört

Lyvcka till med att hitta sida och skriv mer och berätta jag tycker att det är roligt att följa andra och se vart det leder.

Ha det så gott!