Bokslut vad är det ?
Jag har ett mkt litet enskilt företag som går dåligt .
Som ni då förstår blir det inte många in o utgifter varje månad direkt .
Jag köper lite djurmat varje månad , kanske betalar nåt material til stallbygge ( jag har djurföretag).
Jag startade i feb 08 o lämnade in mina papper som var dagboksförda o i rätt ordning med verifikationer o allt till en revisor .
Hon gjorde bokslutet med det kostade mej 6400kr!
Så mkt hade jag inte ens tjänat det året!
Hon påstod att det tog 11timmar att göra mitt bokslut ? Låter det logiskt?
Vad ska ett bokslut egentligen innehålla??
Pärmarna jag fick tillbaka var massa som jag inte förstod sida efter sida med massa omöjliga ord och formuleringar´+ tabbeller .
Är inte ett bokslut en siffra ? Plus o minus räknat emot varandra som man deklarerar sen ?
Upplys mej någon !

Om du har enskilt firma eller HB så behöver du inte en revisor, det räcker med en redovisningskonsult.
Jag blir själv så förbannat på revisorer som tar ohemult betalt för sitt arbete i små företag och inte talar om för klienten vad som göres.
Jag skulle kunna göra det arbetet för det halva,och då skulle du få ett bokslut som är begripbar. Det behövs inte all möjlig statistik mm för ett litet företag.
Du behöver för övrigt inget formellt bokslut som man skall ha i AB
Jag gör redovisning åt en del mindre klienter och har dom ca 100 verifikat varje månad så kostar det 1500 kr. Då får dom resultat,balans,moms,avstämning av bank o pg,redovisning av skatter och arb.avg om det finns anställa. Samt i övrig hjälp efter behov.
Jag har också ett system som fungerar även om klienten inte finns i min närhet och där jag kan sköta bokföringen.
Titta på min hemsida www.juridikhjalpen.se Det står inte så mycket ännu om redovisning - bokföring, men det fungerar.
Kontakta gärna på e-posten