Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1331 ggr
Ingridsberg
0

Förpackning

Har funderingar på att starta en webshop och sälja delikatesser från först och främst Sverige men även ifårn medelhavet. Har en praktisk fråga…. hur gör man med själva frakten till kunden, om en kund beställt en produkt av mig, vad är det vanligaste sättet att skicka på. Har tänkt att jobba hemifrån och ha ett lager hemma, förpackar man själv produkterna och skickar via posten. Var får man ta på lämpliga kartonger/förpackningar? Alltså, hur går det till rent praktiskt att skicka varor till kunden??

Kaj
0

Har inte livsmeddelsverket synpunkter på detta ifall det är typ färskvaror?

Kolla in på deras hemsida alternativt ring dem och tala om vad det är du skall sälja så kan de nog ge dig råd.

Vet till exempel att vissa färskvaror så finns det krav på hur de skall hanteras etc.

Ingridsberg
0

Ska inte sälja färskvaror utan typ olivoljor, rapsolja mm.

abbis
0

Glas skulle jag aldrig skicka med posten:(

Välj i så fall bussgods .Dom hanterar allt för hand och ersätter vid skada.Det gör inte posten.Är det glas flaskor så skaffa tjockare kartonger och frigolit och bubbelplast.Det bästa är formpressad frigolit men det kan vara svårt med små producenter.

grossister som t.ex Tingstad har bra priser..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Anders45
0

Ett bra tips om emballageskydd är strimlat papper t.ex tidningspapper.

Jag har en gång i tiden skickat flera tusen paket med drycker paketerat på detta viset.

Det var inga problem med varken posten,Schenker eller DHL med att de inte godkände den fyllning i kartongen.

Det var också bra om det mot förmodan skulle hända att någon flaska skulle gå sönder så sög fyllningen upp vätskan och det kom alldrig ut något utanför, som kan orsaka skada på annat gods. Detta var dock mycket sällsynt.

Denna metod är också billig.

Niklas
0

#4: Smart idé. Jag körde just två säckar papper som hade gått genom dokumentförstöraren till soptippen. Det hade varit perfekt för sånt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning