Önskar tips.
Hej,
Jag går i tankarna för att starta eget. Jag tänker öppna en webbshop, och ev. sälja via homepartys och hemifrån till att börja med. Skulle det efter ett tag gå enligt mina mål så kanske jag en vacker dag öppnar en vanligt butik. Jag vill sälja lite av varje, men endast ett utvalt sortiment med speciella artiklar av barnartiklar, barnkläder, kläder, inredningsprylar osv. av speciella märken.
Jag vet vad det innebär att starta eget och företags ekonomi osv.
Men skulle behöva tips/råd om hur jag ska gå tillväga för att öppna butik via webben, ev homepartyn osv. Finns det speciella regler? vad är det som gäller? Vad bör jag tänka på? Hur skaffar man rätt kontakter/leverantörer (har en aning om hur jag ska gå till väga -genom att kontakta dem, berätta vem jag är, mitt mål osv och att jag skulle bli mycket glad om jag fick möjligheten att vara återförsäljare för just deras produkt). Hur mycket bör/lägger man vanligast på i ett påslag på en vara?
tacksam för alla tips och råd.
mvh anna

Ang påslaget så varrierar det ju på vad du har för inköpspris, det kan vara allt från 10% till 200-500% och så måste du tänka på vad kunden är villig att betala.
Du ska ju tänka på att påslaget ska ju täcka inte bara inköpspriset utan vad du har för kostnader, lager, lön, försäkringar osv.
Du får väl gå ut och goola på många utav dina frågor, webbhotell här på sajten kan du söka efter tror att det har skrivits om det förut.
Lycka till!
tack för svaret =)

Ett bra ställe att få kontakt med leverantörer är t ex på Formex mässan
http://formex.se/common/category.aspx?id=1100
Om du sen går in på ”För besökare” och sen på ”Utställande företag” kan du se alla som är där och sedan ta kontakt med företag du vill sälja för osv. Bäst är att var på plats och prata med deras representanter på själva mässan så klar.
En start i alla fall.