A eller F skatt?
Har jobbat åt samma arbetsgivare i 5.5 år. Hela tiden F-skattat. Jobbar ca 30 timmar i veckan och debiterar 150 kr i timmen+ Moms.
Det blir inte många kronor kvar att leva på.
Många säger jag debiterar för lågt, 300 kr + Moms sager endel.
Andra säger att det ska räknas som anställning när det är så stadigvarande så arbetsgivaren ska betala in det social+ skatten.
Jobbar ständig lördag så det ska ränas ob å sånt för det ochså. Det blir typ en heltid. Då ligger normlönen på 23700 före skatt.
Hur ska jag göra?
Synpunkter?
Känner mej väldigt underbetald!
F-skatt, gäller inte det bara företaget? Är det inte A-skatt du ska betala? Har inte rett ut det själv så vi får vänta på en som är bättre på det ska svara.

150 kr i timmen är alldeles för lågt!
Vet inte vad du jobbar som men det låter som en anställning.
Vet ju inte vad du gör men din uppdragsgivare tjänar på att ha dig.
slipper sociala avgifter mm.
Jag har hört att när man ska räkna på vad en anställd kostar, försäkringar, sociala avgifter, semester mm så ska man ta lönen x 1,6 för att se den faktiska kostnaden. Räknar jag åt andra hållet så har du en timlön på 93,75 och det är alldeles för lite!!!!!
Ingångs lönen för en lokalvårdare ligger på 110-115 kr om jag inte missminner mig.
Jag jobbar som butiksansvarig. Passar kunder, säljer saker. Passar telefon, tar order, packar paker osv. Detta är torsdag em + hela fredan och lördagen. Söndagen försöker jag vara ledig.
Måndag tom onsdag jobbar jag hemme med att tillverka dom produkter jag säljer på jobbet. Visserligen hemma då men man måste ligga i för att hinna med allt som ska göras.
Känner mej utnyttjad.

Låter ju som om du gör allt arbetet själv… vad gör arbetsgivaren? Tycker inte att du ska F-skatta, du bör ha en anställning. Hur fungerar det vid semestrar mm?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har semester hela juli. Utan lön.