Företagande iFokus

Företagande

Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 2578 ggr
abbis
1

VARNING gula sidorna

Gula sidorna ringer och vill uppdatera era adressuppgifter .Ber sen om er e-mejl.Jag fick trots att säljaren inget sagt om några kostnader en orderbekräftelse på min e-mejl.Jag mejlade tillbaka att inget va beställt !

Idag ringer det en "tomte" och säger att min order är bindande och att den redan är ute för tryckning..JHo tjena ..Jag skulle ju bekräfta att alla uppgifter va rätt i orderbekräftelsen.

Jag säger till den här killen att skulle dom skicka en faktura så kommer jag bestrida den för jag har varit med förr..Sa till honom utan min underskrift eller en inspelad beställning kan han titta sig i månen efter pengar!

han formligen slängde luren i örat på mig..

Är inte gula sidorna i stora telefonkatalogen ett seriöst företag eller är detta något företag som har ett liknanade namn?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LenaR
0

Gula sidorna, sa de inget om Eniro? För då var det nog något blufföretag.

(Fast Eniro är inte alltid så roliga att ha att göra med de heller…)

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

abbis
0

Det va ett bluffföretag ..kollade deras adress och mejl etc och dom är nystartade  och kallar  sig gula delen..jo jo

Niklas
0

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Hoppfull
0

Jag blev idag uppringd av ett företag som heter Gul.se

De har lagt ut hela min privata adress och telefonnummer utan att fråga innan… får man göra så?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hoppfull
0

Ingen som vet något om sådant? Jag vill inte ha mina privata uppgifter liggande offentligt i ett företagsregister. Får man göra så? Och var får de tag på dessa uppgifter?

De vägrar plocka bort dem trots att jag nu bråkat i två dagar snart…

Niklas
0

Det är möjligt att de har rätt att göra det så länge som det inte är kränkande uppgifter. Konstigt dock att de inte vill ta bort dem.

Hoppfull
0

Jag fattar inte var de fått dem ifrån, adressen är ju en sak men mitt privata telefonnummer…

Niklas
0

Om du hade haft hemligt nummer tror jag inte att de hade fått göra det.

Hoppfull
0

Nej, jag får väl skaffa det… men jag förstår fortfarande inte var de fått tag i detta. Jag har inte lagt fram de uppgifterna (mitt telefonnummer) offentligt. De måste ju själva ha sökt reda på det i så fall.

Niklas
0

Det är säkert offentliga handlingar någonstans.

Hoppfull
0

Ja det är klart att man kan hitta mina privata uppgifter, men i så fall är de ju fullt medvetna om det är mina privata uppgifter de lagt ut.

De hävdar att de fått dem från Bolagsverket (där jag inte är reggad ännu) eller från Dun & Bradstreet vilka jag mejlade igår och frågade och de pysslar inte med sådant längre.

Då sa de att det måste vara en teleoperatör men den teleoperatör jag har kontakt med vet att mitt privata nummer är just privat… (har andra nr till företaget) så de måste ju har letat reda på det på annan väg.

Det som gör mig så arg är dels att de vägrar uppge var de fått uppgifterna ifrån och sedan att de hävdar att de inte KAN ta bort de uppgifter som är gratis. Bara om jag reggar mig och betalar kan de ändra…

Niklas
0

Fråga Datainspektionen vad som gäller.

Hoppfull
0

Tack för tipset!

dungen
0

Gula Delen försöker nu skrämmas med påminnelse av faktura som bestridits i rekomenderat brev, (då ingen vara beställts). De använder ett känt inkasso företags stämpel på sin faktura för att luras. Har kollat med inkasso företaget i fråga , som nu ska ta sig an dem med hårda "handskar"

abbis
0

#14 HärligtCool