F-skatt
Om man är firmatecknare på ett litet företag och blir av med F-skatten får man då sitta i andra styrelser?
Personen har ju blivit av med rätten att driva företag vad jag kan förstå, men var går gränsen sen 

Allt beroende på orsaken till att man blev av med F-Skatten.
om det är en ren konkurs är det inga problem att sitta i andra styrelser då en konkurs inte är "olagligt". Rör det sig däremot om någon form av brotslig verksamhet som gjort att man blivit av med F-skatten så får man inte sitta i andra styrelser. Här krävs dock att man får näringsförbud först

#1 Tack så mycket det rätade ut ett frågetecken för mig.
Om man blir av med F-skatten ett år före konkurs vad tyder det på? Eller är det normalt?

Om någon blir av med F-skatt före en konkurs skulle jag tro att ärendet ligger hos domstol. Det verkar inte normalt att bli av med F-skatt utan att man gjort sig skyldig till någon forma v brottslig handling i sitt företag.
Företag kan du kolla upp på allabolag.se
Där ser du bl a hur deras deklarationer, bokslut med mera ser ut. Från det kan man i många fall dra slutsatser ifall det är något problem med företaget

Tack igen, jag har varit inne där och på emfas det var det som fick mig att börja undra.
Tack så mycket för nu känner jag att jag mer kan lita på min känsla.