Företagande iFokus

Företagande

Etikettmarknadsföring-och-försäljning
Läst 2027 ggr
dungen
0

Varning Gula Delen

Gula Delen försöker nu skrämmas med påminnelse av faktura som bestridits i rekomenderat brev, (då ingen vara beställts). De använder ett känt inkasso företags stämpel på sin faktura för att luras. Har kollat med inkasso företaget i fråga , som nu ska ta sig an dem med hårda "handskar"

majavira
0

Gula Delen har lurat vårt företag också. Vi har polisanmält och bestridit fakturan. Betala absolut inte! Man kan bestrida betalningsansvar även hos inkassoföretag eller kronofogde. Då är det upp till Gula Delen att starta en juridisk process. Vi har även informerat inkassoföretaget om vad som pågår!

dungen
0

Nej inte tänker jag betala. i dag fick jag det brev som jag skickat rek. med bestridande av betalningsansvar tillbaka, efter som de ej löst ut det. Har redan fått en påminnelsen med intrum justitia stämpel på, fått ytterliggare ett brev som var utöver stämpeln även hot om att lämna det vidare till kronofogden för indrivning. läs gärna varning falska inkassokrav på www.intrum.se

majavira
0

Det verkar som vi är i exakt samma situation. Samtidigt. Betala inte!!! Har varit i kontakt och mer än så, med Intrum Justitia. Var inte rädd för Kronofogden. Du får ingen betalningsanmärkning om du bestrider Kronofogdens krav. Skulle gärna vilja komma i kontakt med dig, men hur gör vi det.

dungen
0

Skicka sms till 0766-196303 så kan vi nå varandra.

Jag har fått ytterligare ett brev från dem.