Att starta webshop?
Jag och min sambo har fått idén att starta en webshop eller internetbutik, vad man nu vill kalla det.
Är det någon här inne som har någon erfarenhet av det?
Vi har tänkt oss en sajt där vi ska sälja häst och hund saker, dock mest fokus på ridsport.
Saker vi funderar på är ang. import, att starta, startkapital osv.
Någon som kan ge oss lite tips och råd?
/ Linnea
Jag är inte riktigt säker på vad det är du frågar om. Är det hur man startar en webbshop eller hur man driver ett företag som importerar saker?

#1 - Det är väl egentligen båda frågorna jag vill ha svar på.
Men mest hur man startar en webshop, vart man ska börja osv.
Vill du inte göra så mycket själv kan e-butik eller liknande vara något. Då betalar du en månadsavgift för att någon annan tar hand om drift och underhåll. Det är enkelt att lägga upp en butik där. De har möjlighet att testa gratis en tid.

#3 E-Butik är väldigt lätt att navigera och administrera.
Vill du göra en egen webshop behöver du veta någon som har goda kunskaper i att koda.
Själv har jag försökt att göra en webshop av enklare variant. Och det tog TID. Även att jag har bra kunskaper krävdes det mycket läsande och nötande.
Tycker du ska kolla på E-Butik.
Hoppas ni får igång något företag =) Har själv funderingar på att starta eget, men då jag är arbetslös och har eget företag tappar jag min stämpling tyvärr :/
Sajtvärd för fiske i fokus - välkommen att titta in!
De flesta leverantörer kräver att du ska ha en butik också. Många nekar om du bara ska ha webshop.
Dom vill se att du håller regelbundna öppettider osv.

#5 Men av alla webshops som finns är det ju relativt få som har en riktig butik..??
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
#5 Ja, men då väljer de kanske att ta in de varor som är möjligt. Jag har själv varit med om att bli nekad för att man inte har en fysisk butik, fastän vi har ett kontor, showroom, lager och regelbundna öppettider.
För oss var det kedjorna som styrde.
#3 Du har ju möjlighet till att få starta-eget-bidrag som är liknande summa som akassan!