Företagande iFokus

Företagande

Etikettallmänt
Läst 1626 ggr
Staffan
0

Bästa affärsidén?

Vilken är den bästa affärsmodell ni vet?

Mvh // Staffan

Kaj
0

Egentligen alla som går ut på att man kan göra något som man älskar och samtidigt käna pengar.

Många har säkert en kunskap som är mer eller mindre unik eller efterfrågad men man tänker inte alltid på att det faktiskt kan gå att käna pengar på den genom att starta ett företag. man kan ju börja i liten skala. Alltså, ha kvar sitt ordinarie jobb, starta ett litet företag där du inte till och börja med nödvändigtvis är beroende av inkomsterna.

Jag kan inte så mycket om hästar och så men jag tycker det vore underligt om inte de som t ex. är på ridsport.ifokus.se skulle ha någon form av kunskap som de skulle kunna ha en liten verksamhet runt och käna lite pengar.

Pia
0

Jag såg alldeles för mycket högtflygande (och ogenomtänkta) planer och vad det kan leda till på mitt förra jobb… Och jag har alltid tänkt som så, att när det blir av och dags och beslutet riktigt har mognat och affärplanen är klar och allt sådant, ja då skall det bara vara i liten skala och långsamt byggas upp, inga stora lån, lokalhyror, dyra investeringar… Det är viktigt att man ändå klarar av sina basala behov, så jag tror starkt på att behålla åtminstone en deltidstjänst så man klarar sig ekonomiskt samtidigt som man startar upp den egna verksamheten.

Och jag håller med kaj, det är så otroligt viktigt att man brinner för det man vill satsa på!!

Kaj
0

Ja och Pia, det är väldigt sunt om man tänker som så att inte dra på sig kostnader, skulder och lån i början om man inte behöver. Du kommer att märka att det hela blir mycket enklare om man ser att man har ekonomi att genomföra det man vill med egna pengar (läs inkomster från den egna rörelsen) innan man expanerar.

Allt beror dock på vad man vill. Om man har en idé som kräver kapital ja då skall man så klart inte vara främmande för att ta in detta i bolaget i form av lån, egensatsning eller externt kapital om man ser att det är nödvändigt och att man själv tror på att det kommer att betala sig i slutändan. men försiktigehet i böjan är alltid bra utan att det får påverka en expansion som man tror på.

AktieTrader
0

Bästa affärsidén senaste halvåret har varit att sätta upp en sajt på nätet med namnet milliondollarhomepage och sälja pixlar för 1$ per st. En miljon pixlar sålda på 4,5 månader.

Roger
0

Hmmm varför har jag inte tänkt på det?=)

Anders H
0

Jag tror nätet….där har jag nu sattsat på en ny tjänste sajt.

Den har varit igång under 7 dagar och har 100 besökare om dagen, nu hoppas jag att det drar igång…när folk kommer tillbaka till jobbet och har tid att surfa ;-)

Annars är det ytterligare ett, "små skutts projket" sjösatt!

Staffan
0

> Anders

Har du lust att ge oss adressen till sidan så att man kan få en titt på vad det är för någonting du gjort?

// Nyfiken

Kiara
0

Min pappa berättade om Gårda Johan här i Göteborg, det var längesen men skulle nog kunna ske i byråkratiska Sverige än i dagHemlis

Gårda Johan han fick betalt av staden Göteborg att frakta bort sprängsten Glad sprängsten som han sen sålde som fylle till staden GöteborgFlört Är inte det en bra affärs idé så vet inte jagFundersam Gårda Johan är nu ett välkänt stort företag i Göteborg.

Anders H
0

Jo, det kommer jag nog, är lite försiktig just nu…."man" vill ju slå från underläge ;-)

jag återkommer när det ser riktigt bra ut! ;-)

Eller riktigt dålig! ;-)….så slipper någon annan sattsa.

Staffan
0

Ja, det är verkligen en fenomenal idé. Den killen är värd all framgång han fått tycker jag!

>> Länk till artikel om idén
>> Länk till hans sida…

Mvh // Staffan